Nederlandstalige rijscholen in Brussel

Vraag hier tips en hulp van anderen.
olleghaert

Nederlandstalige rijscholen in Brussel

Bericht door olleghaert »

Kent er iemand Nederlandstalige rijscholen in Brussel, of franstalige rijscholen waar instructeurs werken met perfecte kennis van het Nederlands? Regio 1000 Brussel - 1050 Elsene - 1040 Etterbeek of eventueel iets verder. Bedankt.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

olleghaert

Nederlandstalige rijscholen

Bericht door olleghaert »

Bedankt voor uw antwoord, maar hier vind ik enkel de rijscholen in Vlaanderen. Bestaan er ook rijscholen in het Brussels Hoofdstelijk Gewest waar Nederlandse instructeurs zijn. Meer bepaald in de Brusselse gemeenten rond Brussel Stad (postcode 1000 - 1030 - 1040 - 1050 - 1080, ...) Bedankt
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

http://www.goudengids.be/search/Brussel ... chool.html

De websites zeggen al wel wat over het gebruik van het Nederlands ...
olleghaert

Nederlandstalige rijscholen in Brussel

Bericht door olleghaert »

Na wat zoekwerk kom ik tot de conclusie dat er geen Nederlandstalige rijscholen zijn in Brussel. Vlamingen in Brussel moeten verplicht naar de randgemeenten om lessen te volgen... Triest...
valerie

nederlandstalige rij-instructeurs in brussel

Bericht door valerie »

ik heb zonet elke mogelijke rijschool uit de gouden gids opgebeld in regio brussel... nergens nederlandstalige opleidingen te vinden. Engels kan, elke mogelijke andere taal kan, maar geen nederlands. hoe graag ik me ook aanpas en andere talen spreek, voor sommige zaken word je gewoon graag in je eigen taal verder geholpen en het is inderdaad triestig om te merken dat dit gewoon niet mogelijk is. een bizar gat in de markt.
ketje
Berichten: 239
Lid geworden op: 02 jul 2008, 10:12

Bericht door ketje »

Heb net een mail gestuurd naar het Kabinet van Staatssecretaris Schouppe om die situatie aan te klagen en om hem te verzoeken daar dringend wat aan te doen.
Benieuwd met welk antwoord we zoet zullen gehouden worden. :lol:
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

ketje schreef:Heb net een mail gestuurd naar het Kabinet van Staatssecretaris Schouppe om die situatie aan te klagen en om hem te verzoeken daar dringend wat aan te doen.
Benieuwd met welk antwoord we zoet zullen gehouden worden. :lol:
Mijn vorspelling :

Dat de taalkeuze van de bedrijven niets is waar hij aan kan doen, en dat de bevoegdheid inzake rijopleiding overgeheveld wordt naar de gewesten ...
Toon

Bericht door Toon »

Er zijn heel wat rijscholen in Brussel, hoewel ze een franstalig bedrijf zijn, wel nederlandstalige instructeurs hebben. Eentje ervan is Boel aan Place Rouppe.

linkje
Rinzwind
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 okt 2009, 20:30

Re: Nederlandstalige rijscholen in Brussel

Bericht door Rinzwind »

Ik ben ook op zoek naar rijlessen in het Nederlands in Brussel. Bovenstaande berichten zijn wel al wat ouder. Heeft er ondertussen hier nog iemand ervaring met een Nederlandstalige rijschool of met Nederlandstalige rij-instructeurs bij een verder Franstalige rijschool?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Nederlandstalige rijscholen in Brussel

Bericht door GRO »

Kijk ook even op onze franstalige site

http://www.permisdeconduire-online.be" target="_blank en klik bovenaan op ECOLES
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Nederlandstalige rijscholen in Brussel

Bericht door Inazuma »

Rinzwind schreef:Ik ben ook op zoek naar rijlessen in het Nederlands in Brussel. Bovenstaande berichten zijn wel al wat ouder. Heeft er ondertussen hier nog iemand ervaring met een Nederlandstalige rijschool of met Nederlandstalige rij-instructeurs bij een verder Franstalige rijschool?
Ik vrees dat er nog maar weinig veranderd is sindsdien ...
Als je in de Vlaamse Rand gaat kijken, zal de keuze makkelijker worden.
Gast

Re: Nederlandstalige rijscholen in Brussel

Bericht door Gast »

Rinzwind schreef:Ik ben ook op zoek naar rijlessen in het Nederlands in Brussel. Bovenstaande berichten zijn wel al wat ouder. Heeft er ondertussen hier nog iemand ervaring met een Nederlandstalige rijschool of met Nederlandstalige rij-instructeurs bij een verder Franstalige rijschool?
Ik les bij Stop aan het Montgomeryplein, verder schijnen BOEL en Simonis ook NL-talige instructeurs te hebben.
Gast22222

Re: Nederlandstalige rijscholen in Brussel

Bericht door Gast22222 »

Verspil jou tijd niet met op te zoeken naar een Nederlandstalige rijschool in Brussel. Ik spreek uit mijn eigen ervaring. Ik heb zelf lessen gevolgd in het Frans, hoewel ik Nederlandstalig ben. Ik heb een jaar gezocht achter een Nederlandstalige rijschool, zonder resultaat. Ik raad u aan om naar asse te gaan.
John Willemsen

Re: Nederlandstalige rijscholen in Brussel

Bericht door John Willemsen »

Als ik zo vrij mag zijn: ikzelf ben gebrevetteerd rij-instructeur en ben Nederlands(-talig). Ik ben het volledig eens met de stelling dat Nederlandstalig rijonderricht moeilijk te vinden is in Brussel, maar dus niet onmogelijk! Voor inlichtingen of afspraken kunt u contact opnemen met rijschool Contact+ via 02/241.36.00. Ons kantoor is gesitueerd in Schaarbeek, maar we zijn goed en makkelijk te bereiken met bus en tram. Lage prijs, kwaliteit EN Nederlandstalig!
NB: de secretaresse is dan wel Franstalig, ikzelf ben dat niet!

Let wel: ik ben een Nederlandse instructeur en geef op die wijze les: dit betekent economisch/ecologisch en defensief rijden. Hoewel dit in Nederland al sinds jaar en dag wordt onderwezen (en zelfs redelijk kort geleden is gemoderniseerd d.m.v. Rijopleiding In Stappen (R.I.S.) en Het Nieuwe Rijden, loopt Belgie nog enigszins achter op dit gebied. Het wordt wel aanvaard tijdens examens maar is nog vrijwel onbekend bij collega's en slechts vaag bekend bij examinatoren. Zij zullen dus tijdens examens dus meer kijken naar verkeersgedrag, integratie in het verkeer en algemeen verkeersbeeld dan naar voertuigcontrole en het zo geliefde terugschakelen, dat soms bijna als specifiek examenonderdeel lijkt te gelden..

Bij voorbaat exuses aan de exploitanten van deze website als dit wordt gezien als ongeoorloofde reclame!

Met vriendelijke groet,

John Willemsen
Plaats reactie