Examen regio Brakel, Zottegem, Ronse en Geraadsbergen

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Evelineee_x
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 sep 2019, 02:50

Examen regio Brakel, Zottegem, Ronse en Geraadsbergen

Bericht door Evelineee_x »

Hallo iedereen

Vrijdag heb ik rij examen.
Ik begin eerst nog met twee uur op voorhand oefenen met de rijschool.
Toch heb ik best wel stress.
In september heb ik een auto ongeluk gehad waarbij iemand me geen voorrang verleende en tegen me reed wanneer ik net passeerde. Auto pertotale, maar heb toch laten maken. Sinds twee weken heb ik mijn auto terug.
Ik had geen schrik om terug te starten de baan op te gaan. Maar ik heb wel terug meer schrik gekregen van het verkeer.

Voor het ongeval toen ik zeker al een maand reed, trok ik er mij niet zo veel meer van aan van het drukke verkeer. Maar sinds het ongeluk vermijd ik gewoon het drukke verkeer. Wil ik gewoon niet in mijn auto stappen. Al is het maar om 2 min naar de winkel te rijden.

Een baan oversteken bij druk verkeer waar de auto’s van links, rechts en voor mij rijden durf ik niet. Met andere woorden, ik durf er mij niet tussen schieten. Ik wacht tot ik veilig over kan steken. Zo heb ik woensdag een kwartier staan wachten. Ik weet dat het niet goed is en dat je u vlot in het verkeer moet begeven maar ik durfde gewoon niet.

Dus dat allemaal terzijde. Ik weet wel dat ik kan rijden. Ik hou me steeds aan de afstand , aan de gepaste snelheid, het lukt me al beter om een helling op te rijden zonder de handrem te gebruiken, ik kijk al meer in mijn spiegels...

Maar zijn er mensen die tips hebben voor het examen in de regio Brakel, Zottegem, Geraadsbergen en Ronse? Dingen waar ik zeker op moet letten?

Sorry als ik echt belachelijk over kom enzo, maar het is een hele situatie waardoor ik niet durf enzo..
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Examen regio Brakel, Zottegem, Ronse en Geraadsbergen

Bericht door GRO »

Ergens is het logisch dat je, na een ongeval, wat meer schrik hebt om te rijden en nog voorzichtiger bent op de baan.
Maar overdrijven qua voorzichtigheid is een ander uiterste. En uitersten zijn zelden goed.
Heb een troost, hoe meer je rijdt, hoe vlotter alles zal gaan. Denk even terug aan de tijd toen je leerde fietsen. Hoeveel moeite moest je niet doen om niet te vallen. En eenmaal je het fietsen echt onder de knie hebt, moet je moeite doen om te kunnen vallen.
Evelineee_x
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 sep 2019, 02:50

Re: Examen regio Brakel, Zottegem, Ronse en Geraadsbergen

Bericht door Evelineee_x »

Uiteraard ben ik voorzichtiger. Maar ga bv ook niet trager rijden dan de voorziene snelheid omdat ik voorzichtig zou zijn. Ik hou me nog altijd aan de verkeersregels en de snelheden.
Tuurlijk weet ik dat hoe meer ik ga rijden hoe vlotter het zal gaan. En dit was ook nog voor mijn ongeval. Maar aangezien ik nu nog maar twee weken mijn auto terug heb , heb ik het gevoel dat ik er terug moet inkomen. Of wel steek ik dat gewoon in mijn hoofd.
Plaats reactie