Verlichte 'bak' voor zone 30

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Gast

Verlichte 'bak' voor zone 30

Bericht door Gast »

Een exminator rekende mij een fout aan voor het rijden van 40 in zone 30. Maar die zone 30 werd aangegeven door een soort verlichtingsbak, maar die 'bak' was NIET verlicht op dat moment.

Dan geldt deze zone 30 toch niet en mag er 50 gereden worden?

Groeten
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Verlichte 'bak' voor zone 30

Bericht door Benny Stinkens »

Zou het niet kunnen dat er een andere zone 30 was die jij mischien niet gezien hebt :?:
Want ik vraag me af hoe jij weet (of denkt te weten) dat het die zone 30 is en geen andere :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Verlichte 'bak' voor zone 30

Bericht door de rijprof »

Waarom heb je dat dan niet onmiddellijk aan de examinator gezegd?
Zoals Benny aanhaalt; het gaat misschien over een andere zone 30, die jij misschien niet gezien hebt.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
peter3000
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 sep 2008, 15:22

Re: Verlichte 'bak' voor zone 30

Bericht door peter3000 »

Benny Stinkens schreef:Zou het niet kunnen dat er een andere zone 30 was die jij mischien niet gezien hebt :?:
Want ik vraag me af hoe jij weet (of denkt te weten) dat het die zone 30 is en geen andere :?:
Zou het mogelijk zijn dat er een bord stond om het einde van de zone 30 aan te geven?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Verlichte 'bak' voor zone 30

Bericht door Benny Stinkens »

peter3000 schreef: Zou het mogelijk zijn dat er een bord stond om het einde van de zone 30 aan te geven?
Als de examinator beweert dat er 40 in een zone 30 is gereden dan zal hij zeker zijn dat er niet alleen een bord einde zone 30 is maar vooral een bord wat het begin zone 30 aanduid.

Ik begrijp niet goed wat je hier mee wilt zeggen Peter 3000 :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: Verlichte 'bak' voor zone 30

Bericht door Wouter »

Er bestaan (al dan niet) verlichte borden EINDE zone 30. Zo vind je er 1 in Geel vlak aan het Sint Dymphnacollege (alle, misschien ondertussen niet meer want ze hebben daar onlangs heel wat aanpassingen gedaan)...

Toen was het zo: Daar lag een zone 30 (vast beginbord). BUITEN de schooluren brandde iets voor de school, een elektronisch bord EINDE zone 30. TIJDENS de schooluren was dit bord niet verlicht, en krijg je pas ná de schoolomgeving een vast bord einde zone 30 te zien...

Of zo'n borden mogen, weet ik niet, daar kunnen jullie me waarschijnlijk wel een antwoord op geven :)

Ik vermoed dat Peter3000 dit bedoelde...
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
peter3000
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 sep 2008, 15:22

Re: Verlichte 'bak' voor zone 30

Bericht door peter3000 »

Benny Stinkens schreef:
peter3000 schreef: Zou het mogelijk zijn dat er een bord stond om het einde van de zone 30 aan te geven?
Als de examinator beweert dat er 40 in een zone 30 is gereden dan zal hij zeker zijn dat er niet alleen een bord einde zone 30 is maar vooral een bord wat het begin zone 30 aanduid.

Ik begrijp niet goed wat je hier mee wilt zeggen Peter 3000 :?:
Vraag verkeerd geïnterpreteerd.
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: Verlichte 'bak' voor zone 30

Bericht door Wouter »

Oke, Peter3000 bedoelde dus blijkbaar niet wat ik bedoelde. Maar het bestaat (bestond?) wel degelijk...
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Gast

Re: Verlichte 'bak' voor zone 30

Bericht door Gast »

Ik ben achteraf gaan terugkijken naar de plaats waar hij dat zei. Op het moment zelf wist ik het ook niet.

Maar voor de duidelijkheid dus: als die bak niet verlicht is moet je je niet aan de zone 30 houden?

Bedankt.
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Re: Verlichte 'bak' voor zone 30

Bericht door BuBbA »

Gast schreef:Ik ben achteraf gaan terugkijken naar de plaats waar hij dat zei. Op het moment zelf wist ik het ook niet.

Maar voor de duidelijkheid dus: als die bak niet verlicht is moet je je niet aan de zone 30 houden?

Bedankt.
Als er een elektronisch bord staat dat NIET brand is de snelheidsbeperking van 30 inderdaad niet geldig.
staff1000
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2020, 11:04

Re: Verlichte 'bak' voor zone 30

Bericht door staff1000 »

IN RAMSEL STAAN ER VERLICHTE BORDEN MAAR AAN EEN KANT VAN DE WEG STAAT ER EEN VERPLAATSBAAR BORDJE NAAST 30 KAN TOCH NIET EEN KANT VAN DE WEG 50 EN ANDERE3O BIJ NIET VERLICHTE BORDEN
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Verlichte 'bak' voor zone 30

Bericht door Inazuma »

staff1000 schreef: 14 sep 2020, 11:07 IN RAMSEL STAAN ER VERLICHTE BORDEN MAAR AAN EEN KANT VAN DE WEG STAAT ER EEN VERPLAATSBAAR BORDJE NAAST 30 KAN TOCH NIET EEN KANT VAN DE WEG 50 EN ANDERE3O BIJ NIET VERLICHTE BORDEN
Als er een gewoon bord zone 30 staat, is het zone 30 ...

In sommige gemeenten is het n,og dwazer, daar staan én zo'n lichtbak (kostprijs in begin was 10.000 €) én een gewoon bord zone 30 geregeld zelfs op dezelfde paal ... àltijd zone 30 dus.
Plaats reactie