Aanvraagformulier voorlopig rijbewijs

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
edgarharambe
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2021, 21:35

Aanvraagformulier voorlopig rijbewijs

Bericht door edgarharambe »

Hallo,

Ik heb twee jaar geleden mijn theorie gedaan en was daarvoor geslaagd. Ik heb nooit naar het stadhuis getrokken voor mijn voorlopig rijbewijs (heb nog steeds het formulier). Nu de vraag is of het nog mogelijk is om het voorlopig rijbewijs te verkrijgen gezien dat het nog maar +- 11,5 maanden geldig is? Zou ik/ kan ik mijn theorie herdoen zodat ze weer 3 jaar geldig is? Als ik praktijk lessen pak, kan ik dat verlengen ofzo?

Met vriendelijke groeten
NeGeNdUuSt
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 mei 2021, 08:49

Re: Aanvraagformulier voorlopig rijbewijs

Bericht door NeGeNdUuSt »

Ik vind het persoonlijk voor jou wel een zeer moeilijke situatie nu omdat jou omwille van die -+ 11,5 maand nog voor dat de theorie vervalt.
ik weet niet of het nog handig is om nu nog aan 20uren praktijklessen te kunnen beginnen om dan via die weg een bekwaamheidsattest te bekomen bij de rijschool.

om op die manier het huidige rijbewijs te gaan omruilen voor 18maanden? ,waarbij je dan alleen kan verder oefenen om u dan te kunnen voorbereiden op het echte examen dan. ,stel dat dit niet zou lukken is het misschien beter om toch uw theorie opnieuw te gaan afleggen voor de vervaldatum van de huidige theorie.
Laatst gewijzigd door NeGeNdUuSt op 15 sep 2021, 06:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Aanvraagformulier voorlopig rijbewijs

Bericht door Benny Stinkens »

Je kan gewoon naar de gemeente gaan en je voorlopig rijbewijs afhalen.
Het voorlopig rijbewijs blijft nog steeds even lang geldig (een 36M dus 36 maanden en een 18M dus 18 maanden)
Je kan dus gewoon rijden of lessen nemen, geen probleem.

Let wel op VOOR dat je op praktijkexamen gaat moet je theorie nog steeds geldig zijn.
Dus tegen die tijd zal je dus opnieuw theorie examen moeten gedaan hebben. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
edgarharambe
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2021, 21:35

Re: Aanvraagformulier voorlopig rijbewijs

Bericht door edgarharambe »

dankuwel aan beiden
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Aanvraagformulier voorlopig rijbewijs

Bericht door Inazuma »

edgarharambe schreef: 14 sep 2021, 21:46 Ik heb twee jaar geleden mijn theorie gedaan en was daarvoor geslaagd. Ik heb nooit naar het stadhuis getrokken voor mijn voorlopig rijbewijs (heb nog steeds het formulier). Nu de vraag is of het nog mogelijk is om het voorlopig rijbewijs te verkrijgen
Geen idee wat 9000 er allemaal bij sleurt, maar je kan gewoon een voorlopig rijbewijs 36 maanden / met begeleider gaan halen

Theorie is 3 jaar geldig
gezien dat het nog maar +- 11,5 maanden geldig is?
Een voorlopig rijbewijs B zonder begeleider is gewoon 3 jaar geldig

Hangt niet vast aan geldigheid vd theorie, ook niet omgekeerd

Theorie moet niet geldig zijn om te oefenen WEL om praktijk examen te doen (of een ander model voorlmopig rijbewijs aan te vragen.

Vroeger was het normaal dat men op 1 jaar leerde rijden ...


Zou ik/ kan ik mijn theorie herdoen zodat ze weer 3 jaar geldig is?
Daarvoor doe je opnieuw theorie examen ...
Als ik praktijk lessen pak, kan ik dat verlengen ofzo?
Neen
Plaats reactie