Door de rood / oranje

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Bavi

Door de rood / oranje

Bericht door Bavi »

Hallo, ik reed onlangs door een rode licht en heb gezien 2 keer de flits gaan.

Ik moest ergens rechts afslaan, het stond op oranje maar ik wist niet juist hoe lang, dus ik dacht door te gaan, het was ook pas geregend, (niet sneller dan op die weg mocht want ik heb geremd om afslag te nemen) en ik denk dat het maar max 1s ofzo op rood is geweest juist wanneer ik erdoor was.

Ik wil vragen of alle situaties feitelijk worden bekeken, dus ga ik gewoon een standaard 180 euro boete krijgen of word er rekening gehouden met de omstandigheden?
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Door de rood / oranje

Bericht door Inazuma »

Bavi schreef: 11 sep 2021, 20:51 Hallo, ik reed onlangs door een rode licht en heb gezien 2 keer de flits gaan.
Tenzij het een analoge camera is en het rolletje vol was, is dat prijs ...
ik denk dat het maar max 1s ofzo op rood is geweest juist wanneer ik erdoor was.
Roodlichtcamera's flitsen vanaf 1 seconde rood ...

Op PV zal staan hoe lang het al rood was & hoe snel je reed
Ik wil vragen of alle situaties feitelijk worden bekeken
Er wordt gekeken of er enig gevaar voor andere bestuurders te zien was op foto - dan kan een dagvaarding volgen

Andere gevallen, doorgaans standaard 174 € + zo'n 8 € kosten

Als je geen beginnend bestuurder bent - minder dan 2 jaar definitief rijbewijs B
Bavi

Re: Door de rood / oranje

Bericht door Bavi »

Inazuma schreef: 12 sep 2021, 01:33
Tenzij het een analoge camera is en het rolletje vol was, is dat prijs ...
Het zijn nu exact 3 weken, heb gelezen dat ze vrij snel in je brievenbus zitten, denk je dat ik geluk heb gehad of gaat ie nog komen?
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Door de rood / oranje

Bericht door Stefan Peeters »

Bavi schreef: 01 okt 2021, 18:14Het zijn nu exact 3 weken, heb gelezen dat ze vrij snel in je brievenbus zitten, denk je dat ik geluk heb gehad of gaat ie nog komen?
Hopelijk komt ie nog, dat is de beste manier om te leren wat een rood licht eigenlijk betekent.
De minder goede manier is wanneer de ambulance, de takelwagen en de politie moeten langskomen...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Bavi

Re: Door de rood / oranje

Bericht door Bavi »

We gaan niet doen alsof ik de rode licht heb genegeerd of erdoor heb gereden met een hoge snelheid.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Door de rood / oranje

Bericht door de rijprof »

Zelfs een oranje verkeerslicht mag je niet voorbijrijden als je veilig kunt stoppen...
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie