Roodlicht met pijlen

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Foutroodlichr
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 apr 2021, 19:26

Roodlicht met pijlen

Bericht door Foutroodlichr »

Hallo iedereen

Daarjuist stond ik stil voor een kruising met pijlverkeerslichten en het was rood voor naar links af te slaan en groen voor rechtdoor te rijden. Nu stond ik links als eerste auto voor het rode licht en ben ik toch nog naar het middenvak gedaan om rechtdoor te gaan en daar het groen was.ik was niet langs links rechtdoor gegaan en niet helemaal met mijn voertuig over de lijn voor links af te slaan hoogstens met mijn achterwiel.Zou ik hier voor geflitst kunnen zijn of niet? Ik stond volledig stil voor ik deze manoevre heb gedaan.

Alvast bedankt!!
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Roodlicht met pijlen

Bericht door Inazuma »

Iets voor en iets na de stopstreep ligt normaal een rechthoekige meetlus in de grond

Je moet bij rood en sneller dan 30 km/u over beide meetlussen van dezelfde rijstrook rijden om geflitst te worden ...

Weinig kans op dus


Als er een doorlopende streep is tussen die rijstroken: die overtreding is even zwaar :!:
Foutroodlichr
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 apr 2021, 19:26

Re: Roodlicht met pijlen

Bericht door Foutroodlichr »

Beste

Hier nemen ze toch geen foto's? Als er geen politie bij was?? Maak mij beetje zorgen omdat ik nog maar 6 maanden mijn rijbewijs heb.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Roodlicht met pijlen

Bericht door de rijprof »

Vóór de doorlopende streep mag je nog van rijstrook veranderen op voorwaarde dat je voorrang verleent.
Op het kruispunt mag je niet maar van richting veranderen.
Met je achterwiel(en) over de doorlopende streep rijden, is eigenlijk een overtreding.
Maar ik snap niet goed hoe je met je achterwiel(en) over de doorlopende streep rijdt zonder er met de voorwielen over te gaan...
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Foutroodlichr
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 apr 2021, 19:26

Re: Roodlicht met pijlen

Bericht door Foutroodlichr »

Beste

Ik ging volledig over de doorlopende streep naar het rechter rijbaan en dat was een fout van mij. Maar het was groen op het rechtse rijbaan. En ik stond voor het roodstoplicht om naar links te gaan en ging met mijn achterwielen over de lijn waar het rood was. Dus ik weet niet of dat roodlicht camera dat trekt of ziet.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Roodlicht met pijlen

Bericht door Inazuma »

De detectielussen liggen doorgaans niet tot de uiterste rand van de rijstrook
Plaats reactie