Parkeren voor "garage"

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Ellebe

Re: Parkeren voor "garage"

Bericht door Ellebe »

Ik begrijp nog altijd niet waarom een gemeente parkeervakken markeert voor garagepoorten. Dit betekent dus dat de eigenaar van de garage alleenrecht heeft om deze - op de openbare weg gemarkeerde - plaatsen te gebruiken. Behalve dat het problemen oplevert voor hen die geen garage hebben (huis < 1900) en dus afhangen van plaats op straat, stimuleert dit daarenboven veel garage eigenaars om effectief op straat te parkeren (op hun "privé" plaats) en garage te gebruiken als opslag of iets dergelijks.

Als ik de voorgaande discussie goed begrijp is hier dus (wettelijk) niks tegenin te brengen... en mogen we gewoon wat verder stappen en/of regelmatig geaggresseerd worden door die eigenaars vanaf dat we 10cm voor hun "poort" staan.

Word ik niet vrolijk van.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Parkeren voor "garage"

Bericht door de rijprof »

Code: Selecteer alles

 waarom een gemeente parkeervakken markeert voor garagepoorten.
Juist om aan te duiden tot waar je mag parkeren 'binnen dat parkeervak'.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Nieuwsgirigaard

Re: Parkeren voor "garage"

Bericht door Nieuwsgirigaard »

Hey iedereen, ik heb wel degelijk veel geleerd met de posts die ik hier zag.

Ik heb een gebuur die een garage poort heeft van 3meter breedte, maar ze beginen stillekes op mijn zenuwe te werken; en ik wil eerst zien of wat ze doen wel degelijk legaal is, als het zo is dan za ik geen keuze hebben dan een gesprek te hebben met hen.

1. Achter deze garage poort is het een tuin die niet gebruikt wordt als garage, de deuren gaan nooit open of toe omdat er achter en vloerpakket zit die het openen van de garagepoot onmogelijk maakt. Kan dit dan nog beschouwd worden als een garage poort ?

2. Mijn geburen hebben twee wagen, één heeft de zelfde nummer plaat als die van de garage maar niet de ander. De wagen met de overeekomende nummerplaat parkeert zich altijd (indien mogelijk) bijna 2 meter ver van zijn garage poort. Waardoor hij voor- en achterruimte om te parkeren onmogelijk maakt voor andere bewoners en bestuurders.
Reserveerd dus dagelijks bijna 5meter van de parkeerplaatsen van de straat voor helemaal niets. Als de tweede wagen dan aankomt doe die dan weer het zelfde, zover mogelijk van de garage parkeren, soms zelf minder dan 15cm van de ander wagen... ik snap helemaal niet wat hun bedoeling is.

Als er iemand iets zegt tegen hun, beweren ze dat alles legaal is... is dit wel waar ?
Als iemand minder dan 30cm van hun garage poort parkeert belle ze onmiddelijk te tankelwagen...

Ik vind dit erg frustrerend. Laat mij weten aub
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Parkeren voor "garage"

Bericht door Inazuma »

Nieuwsgirigaard schreef: 22 dec 2020, 17:14 1. Achter deze garage poort is het een tuin die niet gebruikt wordt als garage, de deuren gaan nooit open of toe omdat er achter en vloerpakket zit die het openen van de garagepoot onmogelijk maakt. Kan dit dan nog beschouwd worden als een garage poort ?
Dat is nog steeds een inrij ...

Bestaat Cassatie-rechtspraak over
... soms zelf minder dan 15cm van de ander wagen...
Als er iemand iets zegt tegen hun, beweren ze dat alles legaal is... is dit wel waar ?
Minder dan 1 m van een andere auto parkeren is een overtreding.

Hoe ze ten opzichte van hun eigen inrij staan, is allemaal OK.

Er mogen ook meerdere nummerplaten op de inrij hangen, dan kunnen ze er beide voor staan.
Voor inrij staan zonder dat overeenkomstige nr plaat er aan hangt = overtreding
Ook voor de bewoners ...
Als iemand minder dan 30cm van hun garage poort parkeert belle ze onmiddelijk te tankelwagen...
Enkel politie kan laten takelen
En zolang men niet effectief voor hun inrij parkeert, zal politie niet laten takelen.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Parkeren voor "garage"

Bericht door de rijprof »

ik snap helemaal niet wat hun bedoeling is.
Best eens een rustig babbeltje gaan doen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie