rood licht, voorlopig rijbewijs

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: rood licht, voorlopig rijbewijs

Bericht door Inazuma »

Hkhkhk schreef: 26 jul 2021, 01:06 ik ben niet zeker maar wat als het stoplicht wanneer ik er net bijna weg van was, rood werd? dus wat als ik (1sec) door rood reed?
Als je effectief door rood reed en de inbreuk werd vastgesteld, volgt er waarschijnlijk een overschrijvingsformulier

Dus als dat binnenkomt, zo snel mogelijk betalen ...
Wordt mijn rijbewijs ingetrokken? Moet ik alles terug opnieuw doen?
Als je nog een voorlopig rijbewijs B hebt, val je NIET onder de zwaardere bestraffing van beginnende bestuurders

Het verval van het recht tot sturen en herstelexamens (oa theorie en/of praktijk herdoen) is mogelijk als straf voor deze inbreuk, indien dit voor de rechtbank zou komen
Dus: vermijden dat het daar terechtkomt ...
En wanneer komt deze ‘boete’ dan binnen?
Normaal binnen 14 dagen

Maar bij nog analoge roodlichtcamera's of flitscamera's kan dat wel wat langer duren
Gast

Re: rood licht, voorlopig rijbewijs

Bericht door Gast »

Maar bij nog analoge roodlichtcamera's of flitscamera's kan dat wel wat langer duren
[/quote]

Stel je hebt een overtreding gemaakt met je voorlopige rijbewijs, daarna haal je je definitieve rijbewijs en maak je 0 overtredingen, telt die ene fout dan bij je voorlopige dan nog of wordt deze gewist? [/quote]
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: rood licht, voorlopig rijbewijs

Bericht door Inazuma »

Gast schreef: 26 jul 2021, 21:18 Stel je hebt een overtreding gemaakt met je voorlopige rijbewijs, daarna haal je je definitieve rijbewijs en maak je 0 overtredingen, telt die ene fout dan bij je voorlopige dan nog of wordt deze gewist?
Het gaat om toestand op moment van de overtreding

Als je op dat moment géén definitief rijbewijs B hebt sinds minder dan 2 jaar, kom je niet "in aanmerking" voor de zwaardere bestraffing.

De straf is op zich nog altijd mogelijk.
Maar in praktijk wordt je dan niet gedagvaard, en volgt er een overschrijvingsformulier ...
Chaquline

Re: rood licht, voorlopig rijbewijs

Bericht door Chaquline »

Dus:
Ik stond aan een kruispunt met allemaal werken…
Het was rood er stond een auto aan de andere kant
Ik was heel bang om rechtdoor te gaan omdat de tegenligger voor mij stond.
Het was groen voor rechtdoor op het vak waar ik Stond er was een auto achter mij en nam toch een heel domme beslissing om naar Links af te slaan terwijl het rood was voor links..
oprecht ik stond in tranen de verlichting waren Uit al die werken rij nog geen maand ik was echt bang.
Ben ik mijn rijbewijs kwijt? Want ben echt degelijk door het rood gereden… en ik stond op het verkeerde vak heel dom allemaal :(
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: rood licht, voorlopig rijbewijs

Bericht door Inazuma »

Als je vanuit een rijstrook met groen rechtdoor gereden bent, maar vervolgens links afsloeg, dan kan dat niet met een roodlichtcamera vastgesteld worden

Als een agent het gezien heeft en je nummerplaat noteerde, hang je ...
Plaats reactie