Brommobiel auto zonder rijbewijs

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Anoniem123458

Brommobiel auto zonder rijbewijs

Bericht door Anoniem123458 »

Beste

Je dient rijlessen te volgen om met een brommobiel/ auto zonder rijbewijs examen te mogen doen.
Ik stoot op enkele problemen

Probleem geen enkele rijschool in Vlaanderen biedt hier lessen aan en heeft ook geen brommobiel voertuig ter beschikking

Probleem een brommobiel zelf aankopen is te duur en je mag zelf niet naar de rijschool / examen rijden om daar lessen/ examen te nemen.

Ik heb geen evenwicht dus met een moto rijlessen volgen is geen optie.

Heeft iemand een idee hoe je in Vlaanderen het examen kan afleggen zonder eigen brommobiel.

In Nederland bestaan hier veel rijscholen maar dit rijbewijs telt dan weer niet in België.

Alvast bedankt voor de informatie
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4313
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Brommobiel auto zonder rijbewijs

Bericht door Stefan Peeters »

Ik meen ooit gezien te hebben dat VAB rijschool in Sint Niklaas iets deed met een brommobiel.

Misschien daar eens informeren?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Lotus250

Re: Brommobiel auto zonder rijbewijs

Bericht door Lotus250 »

Hier hetzelfde probleem
Dirkhil

Re: Brommobiel auto zonder rijbewijs

Bericht door Dirkhil »

Ik sta op het punt een Citroën AMI aan te kopen. Elektrisch en max 45 km/u. Dus een brommobiel die niet bromt.
Mijn partner is 55 en heeft geen rijbewijs. Een rijbewijs AM is nodig.

* Theoretische lessen en examen geen probleem.
* 4 uren praktische rijles VERPLICHT.
* Examen mag met eigen voertuig.

Waar is er een rijschool die een brommobiel heeft voor rijlessen of bereid is te leren rijden met eigen voertuig?
Inazuma
Berichten: 11306
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Brommobiel auto zonder rijbewijs

Bericht door Inazuma »

Je partner mag ook met een gewone bromfiets klasse B leren rijden, en na geslaagd examen zo'n met zo'n niet-meer-brommende brommobiel rondrijden

Zoals je al kan lezen, is het niet zo gemakkelijk een rijschool te vinden die een vierwielige bromfiets ter beschikking heeft (als er al 1 is in Vlaanderen ...)
Plaats reactie