994 incorrect (neen)

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
janadj
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mei 2018, 20:19

994 incorrect (neen)

Bericht door janadj »

Beste

Na het halen van het rijbewijs B vorige jaar ben ik nu aan het werkt online met de theorie A. Ik stelde mij toch een vraagje. Tijdens het oplossen van de examenvragen kwam ik deze vraag tegen:

Dit is vraag 994
(foto bord bebouwde kom)
Je hebt een rijbewijs B.
Je rijdt voorbij dit bord 73 km/uur. Wat zijn de gevolgen?

A. Je zult enkel een geldboete krijgen.
B. Je riskeert een onmiddellijke tijdelijke intrekking van je rijbewijs.
C. De rechter zal een verval tot recht van sturen uitspreken.

Ik antwoorde met A omdat het verschil 23 km/u bedraagt dus geen 30 (wat in de online lessen wel zo werd aangegeven zie hieronder).

Bron: Gratis Rijbewijs Online - https://www.gratisrijbewijsonline.be/th ... ne-woonerf

Maar toch was dit fout en gaf de oplossing dit aan: LES 6 – ‘Speciale plaatsen’.
Je riskeert een onmiddellijke intrekking van je rijbewijs van zodra je méér dan 30 km/u te snel rijdt op autosnelwegen, autowegen en gewone wegen. Rij je echter in de bebouwde kom, een zone 30, of een woonerf meer dan 20 km/uur te snel, dan riskeer je ook een onmiddellijke intrekking.

Daarna loste ik gewoon de verdere vragen op en kreeg ik deze vraag:
Dit is vraag 992
(foto woonerf)
Je hebt een rijbewijs B.
Wanneer je meer dan (...) km/uur te snel rijdt, zal de rechter een verval tot recht van sturen uitspreken.

Waarop ik dan maar 20 antwoordde aangezien de vorige vraag, was dit dan weer fout.. en kreeg ik als oplossing dit:
LES 6 – ‘Speciale plaatsen’.
Vanaf meer dan 30 km/uur te snel in een erf of woonerf.

Toch staat er in deze theorie altijd onder (tip examen) aangegeven in een blauwe kader eronder dat het over 30km/u gaat. Wat ik ook gewoon dacht maar de oplossing op raag 994 zegt dan iets anders.


Begrijp ik het gewoon verkeerd of is er een fout?

Met vriendelijke groeten
Jana
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: 994 incorrect

Bericht door Rafael »

janadj
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mei 2018, 20:19

Re: 994 incorrect

Bericht door janadj »

Oh al heel wat vragen hierrond, niet meteen opgemerkt. Super maakt alles meteen duidelijker, dankuwel!
Plaats reactie