vraag 994

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
andrew

vraag 994

Bericht door andrew »

Je hebt een rijbewijs B.
Je rijdt in Vlaanderen voorbij dit bord 73 km per uur. Wat zijn de gevolgen?

A. Je zult enkel een geldboete krijgen.
B. Je riskeert een onmiddellijke tijdelijke intrekking van je rijbewijs.
C. De rechter zal een verval tot recht van sturen uitspreken.

Ik had hierbij a beantwoordt want het is niet meer dan 30km/u en blijkbaar was B juist.
LES 6 – ‘Speciale plaatsen’.
Je riskeert een onmiddellijke intrekking van je rijbewijs van zodra je méér dan 30 km/u te snel rijdt op autosnelwegen, autowegen en gewone wegen. Rij je echter in de bebouwde kom, een zone 30, of een woonerf meer dan 20 km/uur te snel, dan riskeer je ook een onmiddellijke intrekking.
Wat niet klopt met mijn handboek (21ste druk). Welke moet ik juist aannemen?
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: vraag 994

Bericht door Inazuma »

Je verwart de onmiddellijke intrekking van het rijbewijs (beveiligingsmaatregel onmiddellijk na de feiten) met een mogelijk verval van het recht tot sturen (bijkomende straf opgelegd door de rechter, maanden, of jaren later)
Liam Mc

Re: vraag 994

Bericht door Liam Mc »

Ik had dezelfde vraag, maar waar staat dit verschil? Aangezien je te snel reed, maar niet meer dan 30 km/u zou je een boete krijgen.
Dit staat zowel in de video als in het boek duidelijk genoteerd, maar volgens de verbetering is dit fout, hoe kan dit zijn?
Ook staat er nergens bij LES 6 vermeld dat:
"Je riskeert een onmiddellijke intrekking van je rijbewijs van zodra je méér dan 30 km/u te snel rijdt op autosnelwegen, autowegen en gewone wegen. Rij je echter in de bebouwde kom, een zone 30, of een woonerf meer dan 20 km/uur te snel, dan riskeer je ook een onmiddellijke intrekking."

Hoe moet ik deze vraag dan beantwoorden, sinds volgens wat er in de video en het boek staat, antwoord "A" volledig klopt en antwoord "B" niet. Maar volgens de verbetering van de vraag, antwoord "B" wel klopt een antwoord "A" niet.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: vraag 994

Bericht door GRO »

Laatst gewijzigd door Rafael op 30 dec 2021, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verkeerde link geplakt
Plaats reactie