Rijden na behalen praktijk examen

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
autorijder123

Rijden na behalen praktijk examen

Bericht door autorijder123 »

Hallo iedereen

Ik heb een klein vraagje. Ik heb vorige week mijn praktisch examen gedaan en ben dezelfde dag nog op vakantie vertrokken waardoor ik mijn rijbewijs niet kon gaan aanvragen in het gemeentehuis. Mijn vraag is of ik nu dat ik terug ben mag beginnen rijden met het bewijs dat ik mijn praktisch examen heb geslaagd? Of ben je verplicht te wachten tot je je kaart van het gemeentehuis hebt gekregen?

Mvg
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Rijden na behalen praktijk examen

Bericht door Inazuma »

autorijder123 schreef: 31 aug 2021, 14:13 Mijn vraag is of ik nu dat ik terug ben mag beginnen rijden met het bewijs dat ik mijn praktisch examen heb geslaagd? Of ben je verplicht te wachten tot je je kaart van het gemeentehuis hebt gekregen?
Als je je voorlopige rijbewijs nog hebt, mag je daarmee rondrijden (eventueel met begeleider) volgens de voorwaarden daarvan

Om zonder beperkingen rond te rijden, MOET je het (definitieve) rijbewijs in bezit hebben
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Rijden na behalen praktijk examen

Bericht door GRO »

Om alle misverstanden te voorkomem: een echt (voorlopig) rijberwijs is nodig om te mogen rijden. Niet een papier van een examencemtrum dat je geslaagd bent
Plaats reactie