hoofdstuk 28 & 29 & 30 & 31

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
I'm_BATMAN_2008
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mei 2021, 10:14

hoofdstuk 28 & 29 & 30 & 31

Bericht door I'm_BATMAN_2008 »

wat is een beordeerlingsniveau wat bedoelt hij met overmoedig en roekeloos gedragen? als een voetganger een ongeval heeft veroorzaakt dan krijgt hij een alchocolcontrole maar moest hij niks met het verkeer te maken hebben van que ongeluk enzo dan moet hij geen alchocolcontrole hebben waarom krijgt een ruiter of een persoon die de paard begeleidt en fietsers waarom krijgen ze een alchocolcontrole? hoe ga een agent weten wie er naast mij zit of hij een rij instrictuur is of een begeleider of vraagt hij dat gewoon foutief blazen wilt dat zeggen fout blazen of wat wilt het zeggen? wordt speekseltest meer gebruikt bij drugs of achocol of beide?

als de auto defect is of bijvoorbeeld er ligt wat bier op de weg niet zoveel moet je dan ook je gevarendriehoek zetten alarmlichten aanzetten en je motorafzetten? bij grote en ergere dingen zoals de auto die bijna in brandstaat of de gevallen is heel groot dan moet je die gevarendriehoek etc, aanzetten enzo aan wie moet je die aanrijdingsformulier geven als niemand bij je is als er geen gewonden is allé hoe dom bij je identiteiskaart net het zelfde aan wie moet je het tonen als er niemand bij je is als er lichte of zware gewonden zijn wat moet je eerst en vooral doen kijken bij de personen wie er gekwetst is of je gevarendriehoek en zo plaatsen? hoe weet wat de voorkant en achterkant is van een aanrijdingsforumulier in het boek staat geen personen verplaatsen als het niet levensnoodzakelijk is maar wat als het wel zo is wat dan? mag je dan wel die persoon verplaatsen

als je naar 1e of 2e 3e 4e 5e of 6e wilt schakelen en je hebt een bezine van diesel moet je dan iedere keer bij 2000 toeren op die timing schakelen en omgekeerd van 6e 5e 4e 3e 2e 1e? wat is een luchtweerstand? als je u banden wilt verhogen op 0,2 bar hoe kan je dat zien en hoe houd jij die lucht vast om op te pompen en wat bedoelen ze met *JE MAG U BANDEN NIET OPNEIUW LATEN INSNIJDEN* wat is een vuile luchtfilter? en wat is ozon? hoe weet je welk benzine je moet nemen van de auto maar ik denk als ik me niet vergis teminste dat het in die klep zit waar je moet tanken kheb dat al gezien op een video als ik me niet vergis he en hoe kan ik remmen op de motor alle je kunt remmen maar ook remmen op de motor en dat is een probleem ik weet niet hoe je moet afremmen op de motor?

de profieldiepte moet MAXIMUM 2milimeter zijn maar hoe weet je wanneer je profieldiepte tot minimum 1,6milimiter zit? en bij sneeuw of ijs op de weg en je band is echt heel laag dan wilt het zeggen dat je ze niet opnieuw mag laten pompen? ofwa en wat bedoelt hij met als je een reserverewiel hebt dan gebruikt je het dan moet je de originele wiel zo snel mogelijk terugplaatsen en op 2banden voor aan MOETEN! de zelfde banden staan maar bij de achterbanden mogen dus andere banden staan als ik het goed versta en moest bij de oliepijlstok niet bij de plus zijn hoe moet je die pijlstok tank dan bijvullen en bij de olie van de motor dan moet je dat gewoon doen met benzine he toch? en bij de remvloeistof mee wat moet ik dat bijvullen? en wat is aquaplanning en dit is mischien wat onzozel voor woorden maar kan iemand zeggen wat juist bandenslijtage wilt zeggen danku alvast moet je de aanduidingen van een band echt kennen van buiten want ik vindt dit echt moeilijk ik ga dat nooit uit m'n hoofd leren moet je die bouten zelf doen en van buiten leren hoe je ze moet vast draaien of doe de garagiest dat hoe kan je de 3 verschillende types zien tussen voorwielslip acterwielslip en de vierwielslip
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: hoofdstuk 28 & 29 & 30 & 31

Bericht door GRO »

Beste,
Je hebt ontzettend veel vragen in een zeer zeer zeer lange doorlopende tekst geschreven. Over zowat alles heb je een vraag.
Je moet begrijpen dat onze modeators ook een dagelijkse job hebben. Een stukje van hun vrije tijd gebruiken ze om op dit forum iemand die een vraag heeft te helpen.
Ik weet niet of er een moderator is die uren tijd heeft om hier al je vragen uitgebreid te beantwoorden. Dat is niet de bedoeling van het forum. Ik hoop dat je daar begrip voor hebt.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: hoofdstuk 28 & 29 & 30 & 31

Bericht door Inazuma »

:shock:

Wat is dat , Batman ...
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: hoofdstuk 28 & 29 & 30 & 31

Bericht door de rijprof »

Ik stel voor dat je de cursus goed doorneemt, want het staat er allemaal goed in uitgelegd en als je dan nog een vraag hebt, stel ze gerust.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
I'm_BATMAN_2008
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mei 2021, 10:14

Re: hoofdstuk 28 & 29 & 30 & 31

Bericht door I'm_BATMAN_2008 »

GRO schreef: 18 aug 2021, 17:20 Beste,
Je hebt ontzettend veel vragen in een zeer zeer zeer lange doorlopende tekst geschreven. Over zowat alles heb je een vraag.
Je moet begrijpen dat onze modeators ook een dagelijkse job hebben. Een stukje van hun vrije tijd gebruiken ze om op dit forum iemand die een vraag heeft te helpen.
Ik weet niet of er een moderator is die uren tijd heeft om hier al je vragen uitgebreid te beantwoorden. Dat is niet de bedoeling van het forum. Ik hoop dat je daar begrip voor hebt.
hy ja sorry ik heb achterstand en zou alles echt zodanig goed uitgelegd willen worden maar ik doe telkens 2 weken van de 1eerste volledige hoofdstukken en dan doe ik 2 weken verschillende van 1-12 12-22 en dan koop ik een theoriepakket van theorietoppers ze geven geweldige uitleg en
de kans is groot dat ik 1x kan slagen dankzij jullie en theorietoppers en derna voor die 4weken is de grote moment de cbr theorie examen ohhh :mrgreen:
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: hoofdstuk 28 & 29 & 30 & 31

Bericht door GRO »

Als jij CBR examen moet doen, stop dan maar direct met onze site, want veel regels zijn in Belgie anders dan in Holland.
Plaats reactie