maximumsnelheden Brusselse gewest

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
lauren
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2021, 13:56

maximumsnelheden Brusselse gewest

Bericht door lauren »

In mijn theorieboek staat dat je maximum 30km/u mag rijden in het Brusselse gewest op autowegen en gewone wegen buiten de bebouwde kom. Op de website staat er dan dat je daar 70km/u mag rijden op deze wegen in het Brusselse gewest. Wat klopt er van deze 2 beweringen? Is het niet zo dat je enkel maar 30km/u mag rijden op een autoweg die door de bebouwde kom in Brussel loopt?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: maximumsnelheden Brusselse gewest

Bericht door GRO »

Het is 30 km per uur binnen de bebouwde kom. Het is 70 km/uur op gewone wegen buiten de bebouwde kom, tenzij het anders is aangegeven.

Dus als een autoweg binnen een bebouwde kom zou lopen, dan is het daar 30 km/uur. Eens je de bebouwde kom verlaten hebt, is het normaal 70 km/uur tenzij die weg uit 2x2 rijstroken bestaat, gescheiden door een middenberm, of tenzij er een bord staat dat een andere maximumsnelheid oplegt.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: maximumsnelheden Brusselse gewest

Bericht door Inazuma »

lauren schreef: 18 aug 2021, 14:01 In mijn theorieboek staat dat je maximum 30km/u mag rijden in het Brusselse gewest op autowegen en gewone wegen buiten de bebouwde kom.
Ik denk - ben er zeker van - dat je dat boek nog eens beter moet lezen ...
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: maximumsnelheden Brusselse gewest

Bericht door GRO »

@Inazuma
Ik meen me te herinneren dat er in een vorige druk iets fout heeft gestaan. Maar op de site van het boek zien ze onder theorie steeds de laatste versie.
Plaats reactie