Mag je met "Aanvraag om een voorlopig rijbewijs" al oefenen??

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
xJonas
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2020, 02:42

Mag je met "Aanvraag om een voorlopig rijbewijs" al oefenen??

Bericht door xJonas »

Hey!

Ik ga waarschijnlijk donderdag 12 augustus mijn theorie behalen voor rijbewijs B. Nu, ik las op internet dat het 5 werkdagen duurt vooraleer je voorlopig rijbewijs klaar is.

(Misschien nuttige info: ik heb al een rijbewijs AM)

Mijn eerste les rijschool is op 21/08, 7 werkdagen later dus. Ze raden aan om al eerst even te leren starten en stoppen met m'n ouders. Nu, ik weet niet of ik dat tijdig zal kunnen oefenen met m'n voorlopig rijbewijs.

Ik vroeg me dus af of ik in het bezig van het formulier "Aanvraag om een voorlopig rijbewijs" ook al mag oefenen (op een openbare plaats: park & ride parking)?

Zo nee: waar kan ik een oefenterrein vinden waar dit wel mag of waar dit door de vingers gekeken wordt?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Mag je met "Aanvraag om een voorlopig rijbewijs" al oefenen??

Bericht door GRO »

Absoluut verboden.
Jij hebt dus een rijschool gevonden die de raad geeft om voor je les volgt, met je ouders te leren starten, vertrekken en stoppen????
Wat voor een rijschool is dat????
xJonas
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2020, 02:42

Re: Mag je met "Aanvraag om een voorlopig rijbewijs" al oefenen??

Bericht door xJonas »

Bedankt voor de tip! Haha klinkt raar hé? Nee hoor, ze stellen 20 uur voor maar dat is best wel duur, dus vroeg ik hen of 10u ook kan en welk stuk ik dan best door mijn ouders laat aanleren. :-) Ze zeiden dat ik dan best al wat leer starten en stoppen zodat we meer kunnen focussen op de maneuvers zodat ik die zeker juist aangeleerd krijg.

Niks mis mee hoor! Ik heb er ook mijn rijschool voor de brommer gevolgd en ben er echt tevreden van.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Mag je met "Aanvraag om een voorlopig rijbewijs" al oefenen??

Bericht door de rijprof »

Je kan ook beginnen met 6 uur (basis), daarna oefenen met ouders, daarna nog 4 uur vervolmaking.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie