hoofdstuk 12&13

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
I'm_BATMAN_2008
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mei 2021, 10:14

hoofdstuk 12&13

Bericht door I'm_BATMAN_2008 »

Dag beste lezers, ik begrijp iets niet hopelijk kunnen jullie hier mee bij helpen laten we beginnen
een weg die voorbehouden is voor tractors paarden etc,en je mag daar 30Km/uur rijden dan mag je daar toch in rijden als ik me niet vergis? toch
bij de witte doorgetrokken streep mag je in brussels gewest 70Km/uur rijden maar als we nu eens kijken op pagina 38 staat er 30Km/uur dus ik snap niet goed welke snelheid je nu op autoweg mag rijden in het brussels gewest
bij de verhoogde inrichting met 500m met die pijltjes als ik me niet vergis zou er meer dan 1 verhoogde inrichting zijn toch?
is het belangerijk dat je tabel uit je hoofd kent normaal gezien niet toch het wilt toch aangeven van dat op een nat wegdek langer is dan op een droog wegdek wil het gewoon vragen voor de zekerheid :) en het zelfde voor de grafieken deze moet je normaal gezien niet van buiten kennen ook toch? en dan voor de laatste vraag! hoe bereken je dit 50Km/uur 30meter 70km/uur 45meter 90km/uur 70meter 110Km/uur 95meter hoe moet ik dit berekenen en moest er een ezelbruggetje hier over zijn hoor ik het graag zou gemakkelijker maken nou bedankt en tot later
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: hoofdstuk 12&13

Bericht door GRO »

Weg voorbehouden voor: 30 km/h
Die snelheid is voor voertuigen die toelating hebben om daar te mogen rijden. ( Veronderstel eens dat je huis in die straat is).

70 km/h in het Vlaamse of Brusselse gewest heeft niets te maken met een witte doorgetrokken streep. Het gaat over gewone wegen buiten de bebouwde kom.
30 km/h is binnen een bebouwde kom in het Brusselse gewest.
(Lees je ook de theorie?).

De 500 m met pijltjes wordt meestal geplaatst wanneer er meerdere opeenvolgende verhoogde inrichtingen zijn.

Laatste vraag i.v.m. stopafstand. Dat staat toch uitgelegd onderaan in dat hoofdstuk.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: hoofdstuk 12&13

Bericht door Inazuma »

I'm_BATMAN_2008 schreef: 13 jun 2021, 09:23 een weg die voorbehouden is voor tractors paarden etc,en je mag daar 30Km/uur rijden dan mag je daar toch in rijden
Alleen als je bij de toegelaten weggebruikers hoort

Meestal mag je er dus helemaal NIET in ...
Plaats reactie