Theorie hoofdstuk 9, 10, en 11

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
I'm_BATMAN_2008
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mei 2021, 10:14

Theorie hoofdstuk 9, 10, en 11

Bericht door I'm_BATMAN_2008 »

Goeiedag beste lezer ik versta iets niet dus hopelijk kunnen jullie mij er bij helpen :)
er zijn borden van mtm en mbt's die aangeven dat bestuurders die meer dan 3 en een halve ton mogen rijden die mogen verder rijden er de mtm en de mbt is dus gewoon het zelfde maar je moet gewoon zien dat je er niet over zit van de mtm sorry verstaat dit niet ik weet niet hoe ik het moet uitleggen
bij verbordsbord waarvan de vrachtwagen rood is gekleurd en de auto zwart vrachtwagens mogen geen auto's inhalen maar mogen auto's dan vrachtwagens inhalen normaal gezien wel toch want het is niet meer dan 3 en een halve ton
als je lading 1meter is moet je dan 50 maal 50 achter de lading hangen en bij verbodsbord waarvan de lading aangeeft bv: 10meter mogen bestuurders dan de lading die 10meter is mogen ze dan nog verder rijden
waarom zou je u standlichten en achterlichten aansteken bij parkeren en stilstaan en een parkeerlicht dat is toch een standlicht
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Theorie hoofdstuk 9, 10, en 11

Bericht door Inazuma »

I'm_BATMAN_2008 schreef: 30 mei 2021, 10:37 Goeiedag beste lezer ik versta iets niet
Zinsbouw, interpunctie, hoofdletters, tekst opsplitsen, ...

de mtm en de mbt is dus gewoon het zelfde
Niet echt ...

MTM
maximaal toegelaten massa
Is wat een geladen voertuig of een sleep maximaal MAG wegen

MBT
massa in Beladen Toestand
is wat een geladen voertuig of sleep effectief weegt op dat moment

er zijn borden van mtm en mbt's die aangeven dat bestuurders
Onthou PICS zoals ook in theorie staat

Parkeren
Inhalen
Cruise control
Snelheid

Gaan over MTM


De rest van de borden over MBT



bij verbordsbord waarvan de vrachtwagen rood is gekleurd en de auto zwart vrachtwagens
mogen [vrachtwagens] geen auto's inhalen maar mogen auto's dan vrachtwagens inhalen
Afbeelding

Vrachtwagen +3,5 ton MTM mag geen gespan of voertuigen met meer dan 2 wielen links inhalen.

Andere voertuigen mogen wel inhalen.

Met mijn lichte vrachtwagen van 2880 kg MTM mag ik inhalen
Hang ik er mijn aanhanger van 750 kg MTM bij aan, mag ik niet meer inhalen
Een bus of autocar van 15 ton, mag mij wél inhalen


als je lading 1meter is moet je dan 50 maal 50 achter de lading hangen
Als de lading achteraan verder uit steekt dan 1m moet je Afbeelding aanbrengen

en bij verbodsbord waarvan de lading aangeeft bv: 10meter mogen bestuurders dan de lading die 10meter is mogen ze dan nog verder rijden
Geen enkel verkeersbord gaat over de lengte van de lading

Afbeelding gaat over de totale lengte van het voertuig en de lading, of van de sleep indien met aanhangwagen

waarom zou je u standlichten en achterlichten aansteken bij parkeren en stilstaan
Omdat voertuig anders niet of slecht te zien is , misschien ?

en een parkeerlicht dat is toch een standlicht
Officieel wat anders

in praktijk worden de standlichten ook gebruikt als parkeerlicht
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Theorie hoofdstuk 9, 10, en 11

Bericht door GRO »

Kan het zijn dat je oefeningen maakt, zonder de theorieles en het filmpje bij de les eerst te bekijken? Wat je vraagt is toch heel duidelijk uitgelegd in de lessen.
Plaats reactie