vraag 12308

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
shari
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 apr 2021, 15:28

vraag 12308

Bericht door shari »

Ik heb zonet het oefenexamen gemaakt van het rijbewijs B en kwam op een vraag die mij onduidelijk was. vraag 12308 zegt dat je een auto links mag inhalen (die op zijn beurt een motorfiets inhaalt) op een rijbaan die verdeelt is in 2 rijstroken. Er stond niet dat er tegenliggend verkeer was maar uit de theorie had ik opgemaakt dat je maar 1 voertuig tegelijkertijd mocht inhalen in zulke situaties.
Ik heb het juiste antwoord gelezen onder de vraag maar ik snap deze uitleg niet zo goed. Kan iemand dit duidelijker verwoorden?
"Het links inhalen van een gespan, van een tweewielig motorvoertuig of van een voertuig met meer dan twee wielen is verboden, wanneer de in te halen bestuurder (de bruine auto) een ANDER VOERTUIG dan een fiets, een tweewielige bromfiets of tweewielige motorfiets inhaalt.
Hier mag het dus want de bruine is een tweewielige motorfiets aan het inhalen
."
Inazuma
Berichten: 11333
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: vraag 12308

Bericht door Inazuma »

Een bestuurder die al een fiets , een tweewielige bromfiets, of een tweewielige motorfiets inhaalt , mag je inhalen.

(uiteraard als er niets anders is dat inhalen verbiedt)


Is dat duidelijker :?:



Als de motorrijder de bruine auto zou inhalen, mag de blauwe auto die twee dan weer NIET tezelfdertijd inhalen ...
shari
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 apr 2021, 15:28

Re: vraag 12308

Bericht door shari »

Ja super, bedankt! Nu ik jouw antwoord lees snap ik de uitleg bij de vraag ;)
Plaats reactie