Gent kruispunt Galglaan Depintelaan

Punten van discussie.
Dries123
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2021, 13:57

Gent kruispunt Galglaan Depintelaan

Bericht door Dries123 »

Hallo allemaal

Topforum hier, ontzettende hulp al!
20u rijles gevolgd, veel geoefend en het gaat heel goed, voel me heel comfortabel dus stilaan komt het examen dichterbij.
Om de één of andere reden begon ik toch te twijfelen op het volgende punt (werd wat onder druk gezet door de persoon achter me :-) )

Kruispunt galglaan - De Pintelaan
https://www.google.be/maps/@51.0263601, ... 312!8i6656

Als je hier links wilt indraaien, dan moet je toch wat naar voren rijden en wachten tot het vrij is, niet? De persoon achter mij begon nogal agressief te worden doordat ik maar nie top de tramsporen wilde staan, maar het mag toch niet? :-)

Vind het eigenlijk absurd dat ik nu begint te twijfelen, want ik ben best zeker dat ik het juist doe?
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Gent kruispunt Galglaan Depintelaan

Bericht door Inazuma »

Gaat om een Bijzondere Overrijdbare Bedding, en de verbinding ervan naar de volgende BOB - al is deze niet gemarkeerd door dambordmarkering

Je mag NIET voorsorteren op een BOB
Je mag in deze situatie een BOB enkel dwarsen

Wat die witte auto links hier uitspookt, mag dus niet :
https://goo.gl/maps/vLUPwNtfehUxVp4z8



(Dit in tegenstelling tot de voorbehouden rijstrook voor bussen etc waarop je moet voorsorteren vlakbij een kruispunt, tenzij voorsorteringspijlen wat anders opleggen)
NeGeNdUuSt
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 mei 2021, 08:49

Re: Gent kruispunt Galglaan Depintelaan

Bericht door NeGeNdUuSt »

Best,

Dit kruispunt heb ik ook helaas gehad op mijn Examen in Maart. ik moest toen aan de pintenlaan links afslaan aan de verkeerslichten richting
Galglaan/Zwijnaardsesteenweg . ik heb toen als eerste voorgesorteerd en het kruispunt vrijwaart zo dat de sporen vrij waren, toen op mijn examen er
zelf geen opmerking over gekregen dus op die manier ga ik ervan uit dat het de juiste keuze was. Dit kruispunt is in mijn ogen echt een buispunt in het Gentse Examengebied. als leerling mag je jou zeker niet laten opjagen door iemand die achter jouw heel agressief begint te doen neem u tijd vele andere bestuurder vergeten namelijk dat zij ook ooit leerling zijn geweest in eerder welk voertuig dat ze hun theorie hebben behaalt toen.

(bij mij was het immers met de moto)

stel dat mijn antwoord niet 100% juist is mogen de beheerders van deze site mij altijd
recommanden zo dat ik ook wat van hun kan leren natuurlijk.

vriendelijke groeten
Negenduust
Laatst gewijzigd door NeGeNdUuSt op 07 jun 2021, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Dries123
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2021, 13:57

Re: Gent kruispunt Galglaan Depintelaan

Bericht door Dries123 »

Ontzettend bedankt voor de reacties!
Ben dan toch content dat ik goed doe. Gent zit vol met lastige munten, maar de mede automobilisten maken het je er niet altijd makkelijker op. Dikke merci!
Plaats reactie