Hasselt: Kruispunt Schoolstraat - Fonteinstraat - Witte stip - Rond punt of niet?

Punten van discussie.
Yvan1968
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 jan 2017, 16:01

Hasselt: Kruispunt Schoolstraat - Fonteinstraat - Witte stip - Rond punt of niet?

Bericht door Yvan1968 »

Beste,

Op het kruispunt Schoolstraat - Fonteinstraat (doorgangspunt nr. 17 examencentrum Alken) staat in het midden een grote witte geschilderde stip.

Volgens mij heeft dit kruispunt niet het statuut van een rotonde, want ik zie nergens het bord D5.

Mag men bij het afslaan over deze witte stip rijden? Zo ja, waarom. Zo neen, waarom.

Voor de rest zie ik geen borden, dus is er overal voorrang van rechts geldig. Correct?

Alvast bedankt
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Hasselt: Kruispunt Schoolstraat - Fonteinstraat - Witte stip - Rond punt of niet?

Bericht door Benny Stinkens »

Dit punt is hier al eens besproken op het forum. :idea:
Klik maar eens op de link hier onder. :wink:

viewtopic.php?f=5&t=14793&p=74105&hilit ... tip#p74105
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Yvan1968
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 jan 2017, 16:01

Re: Hasselt: Kruispunt Schoolstraat - Fonteinstraat - Witte stip - Rond punt of niet?

Bericht door Yvan1968 »

Bedankt, het lijkt me logisch.

Spijtig dat de wegbeheerders soms creatief mogen zijn en zaken toepassen die nergens uitdrukkelijk in de reglementering opgenomen zijn.

We gaan de Corona-crisis nuttig gebruiken om sommige zaken op te frissen en de speciale gevallen in Alken-Hasselt analyseren.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Hasselt: Kruispunt Schoolstraat - Fonteinstraat - Witte stip - Rond punt of niet?

Bericht door Inazuma »

Wegcode is sindsdien helaas niet verduidelijkt

Ontwerp nieuwe wegcode voorziet in tegenstelling tot nu, wel nadrukkelijk dat het bij een verkeersgeleider om de schuine arcering moet gaan.
1 van de weinige verduidelijkingen daarin.


Over een verdrijvingsvlak / verkeersgeleider met gearceerde strepen rijden is intussen echter geen derde graads inbreuk meer.
(1e graad wegens niet meer ingedeeld)
Plaats reactie