Snelheid

Punten van discussie.
Theoretisch examen
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2019, 19:43

Snelheid

Bericht door Theoretisch examen »

AfbeeldingHoi, in het oefenoek reeks C vraag 20 begrijp ik echt niet. Het juiste antwoord is dat de snelheid beperkt wordt onder het viaduct tot 90 km/uur. Ik dacht zeker dat 70 het juiste antwoord was. Hoe kan ik zien dat ik in Brussel of Wallonie zit hier? Of heeft het met totaal iets anders te maken?
Bijlagen
received_966702000363825.jpeg
received_966702000363825.jpeg (120.15 KiB) 6458 keer bekeken
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Snelheid

Bericht door Stefan Peeters »

De informatie bij deze vraag is wel bijzonder summier :shock:

Indien deze brug ligt op een weg met minstens 2x2 rijstroken of op een autosnelweg, en je bovendien rijdt met een voertuig of sleep met een MTM van meer dan 3,5 ton, is de snelheid beperkt tot 90 km/u.

Maar met de geleverde info kom je dus zover niet...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Theoretisch examen
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2019, 19:43

Re: Snelheid

Bericht door Theoretisch examen »

Hey, bedankt voor je reaktie. Bij de foto in bijlage kan ik ook enkel zien dat het 2 rijstroken zijn en dat er een viaduct aankomt. Voor de rest zie ik niet waar ik ben en met welk voertuig ik aan het rijden ben. Allicht kijk ik er ergens naast, maar ook in mijn onmiddellijke omgeving hier, kan niemand mij het antwoord geven. :roll:
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Snelheid

Bericht door Benny Stinkens »

Welk boek is dit :?:
En van welke datum is dit boek :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Theoretisch examen
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2019, 19:43

Re: Snelheid

Bericht door Theoretisch examen »

Hoi, dit boek is in de zomer aangekocht bij de rijschool en noemt " wees wegwijs " Rijbewijs B theorieboek.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Snelheid

Bericht door Benny Stinkens »

Theoretisch examen schreef: 07 nov 2019, 11:54 Hoi, dit boek is in de zomer aangekocht bij de rijschool en noemt " wees wegwijs " Rijbewijs B theorieboek.
Er moet ergens een datum staan in dat boek :?:
Het verkeersreglement is aangepast op 01/01/2017 wat de snelheid betreft.
Ik kan me vergissen, maar ik heb de indruk dat dit boek nog niet is aangepast aan het huidige reglement. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Snelheid

Bericht door GRO »

Ik vermoed dat men jou een oud boek verkocht heeft (gedrukt in 2016) als je het, zoals je schrijft, in de zomer 2019 hebt aangekocht.
Er zijn intussen verschillende snelheidsregels in VLAANDEREN en WALLONIE.

Ook bij vraag 15 stel ik me vragen.
Je moet je snelheid aanpassen aan:
A/ aan de verkeersborden
B/ aan het aantal rijstroken
C/ aan de zichtbaarheid
Je duidt C aan als correct. Inderdaad, als de zichtbaarheid niet goed is (bv mist) pas je de snelheid aan.
Maar waarom zou bijvoorbeeld A ook niet correct zijn?
Als er borden staan zoals hobbelige weg, slipgevaar, verhoogde inrichting, etc..... , dan ga je toch ook de snelheid aanpassen.
Of als er een bord staat dat je vanaf daar 90 km/uur mag rijden i.p.v. 70 km/uur, dag ga je toch ook versnellen.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Snelheid

Bericht door Benny Stinkens »

@GRO,

Volgens mij is er met vraag 15 niets mis.
Ik zie niet goed wat er op de verkeersborden staat.
Maar zelfs al zou daar een bord 70 of 90 staan is het juiste antwoord nog steeds C o.w.v. het zicht.

Als er ergens een bord 70 staat maar het is spiegelglad moet je rekening houden met de omstandigheden, NIET met het bord. :idea:
GRO schreef:Of als er een bord staat dat je vanaf daar 90 km/uur mag rijden i.p.v. 70 km/uur, dag ga je toch ook versnellen.
In dit geval zeker niet.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Snelheid

Bericht door GRO »

We waren wat naast elkaar aan het praten. Je hebt gelijk in dit specifieke geval. Ik was in het algemeen bezig.
Plaats reactie