Keren met bord D1

Punten van discussie.
jonasjackson
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 sep 2019, 19:52

Keren met bord D1

Bericht door jonasjackson »

Dag allemaal

Ik heb een vraagje over de situatie hier onder. Charles de Kerckhovelaan in Gent voor de geïnteresseerden. Mag je het traject van de rode pijl volgen?

Afbeelding
Google maps link

Ik dacht dat gezien hier bord D1 staat, dat je de middenberm verplicht langs rechts moet voorbijrijden, wat dus keren daar zou verbieden want dan rij je langs links voorbij? Of rij je de middenberm dan technisch gezien niet voorbij?
D1:
Afbeelding

Een eindje verder op is er een écht rond punt en daar is er dezelfde situatie, er staat een bord D1 bij de middenberm.

Afbeelding
Google maps link

Daarbij besluit ik dat keren zou mogen, maar wat is dan het nut van bord D1 nog?
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Keren met bord D1

Bericht door Inazuma »

Je mag daar keren

Schuin naar onder gerichte D1 betekent langs welke kant de hindernis gepasseerd moet worden, meer niet


Hoewel je door een verkeersregel al rechts van een middenberm moet rijden, is de Vlaamse overheid er jaren geleden mee begonnen om op zowat elke middenberm D1's te plaatsen
En nog wat later, aan de andere kant C1, verboden richting ... je ziet beide op beide foto's staan.

Kwestie van zeker genoeg borden te kunnen plaatsen ...

De overbodige C1 wordt problematisch als er links in de rijrichting van zo'n weg een dubbelrichtings-fietspad ligt ...
Plaats reactie