Leuven-Geldenaaksebaan-fietspad?

Graag uw mening over deze website.
Aquilone
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mar 2021, 13:57

Leuven-Geldenaaksebaan-fietspad?

Bericht door Aquilone »

Beste

het ons niet duidelijk of in de Geldenaaksebaan komene van de ring, een aantal meters voor de lichten ter hoogte van de Pakenstraat, er al dan niet over een fietspad gaat.
Daarvoor is er een fietssuggestie en daarna is er geen bord dat er een fietspad eindigt.
Bedankt voor de verduidelijking!
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Leuven-Geldenaaksebaan-fietspad?

Bericht door Inazuma »

Aquilone schreef: 15 mar 2021, 14:58 het ons niet duidelijk of in de Geldenaaksebaan komene van de ring, een aantal meters voor de lichten ter hoogte van de Pakenstraat, er al dan niet over een fietspad gaat.
hIER BEGINT EEN FIETSPAD:

https://goo.gl/maps/tPV9BkEN5SPByY1w5


En dat loopt tot Pakenstraat waar de markering stopt en overgaat in een fietsopstelvak aan de lichten
https://goo.gl/maps/iFjN43eWHaK3M2eV9

verderdoor op Geldenaaksesteenweg is er geen fietspad maar een "fietssuggestiestroook" die niets betekent


daarna is er geen bord dat er een fietspad eindigt.
Dat bestaat niet.

Fietspad met wegmarkering stopt waar de wegmarkering stopt

Fietspad aangeduid met bord, stopt naar wordt aangenomen aan een kruispunt
(maar dat is nergens bepaald ...)
Aquilone
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mar 2021, 13:57

Re: Leuven-Geldenaaksebaan-fietspad?

Bericht door Aquilone »

Dank u!
Moeilijk om niet erop te rijden als tegenliggers het te breed nemen. :(

"daarna is er geen bord dat er een fietspad eindigt."
Dat bestaat niet.

Ik bedoelde bord A25, eentje net gezien na het einde van het fietspad op de Nieuwe Dijkstraat t.h.v. Schoonaerde in Diest.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Leuven-Geldenaaksebaan-fietspad?

Bericht door Stefan Peeters »

A25 duidt een oversteekplaats voor fietsers aan. Dat heeft niks te maken met het einde van een fietspad.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Leuven-Geldenaaksebaan-fietspad?

Bericht door Inazuma »

Aquilone schreef: 15 mar 2021, 22:56 Ik bedoelde bord A25, eentje net gezien na het einde van het fietspad op de Nieuwe Dijkstraat t.h.v. Schoonaerde in Diest.
Moet enkel geplaatst worden indien fietsers buiten een kruispunt van fietspad op de rijbaan komen

Stefan Peeters schreef: 16 mar 2021, 06:47 A25 duidt een oversteekplaats voor fietsers aan. Dat heeft niks te maken met het einde van een fietspad.
Buiten kruispunten wel :wink:

Ontbreekt echter vaak
Aquilone
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mar 2021, 13:57

Re: Leuven-Geldenaaksebaan-fietspad?

Bericht door Aquilone »

Inazuma schreef: 16 mar 2021, 09:42
Aquilone schreef: 15 mar 2021, 22:56 Ik bedoelde bord A25, eentje net gezien na het einde van het fietspad op de Nieuwe Dijkstraat t.h.v. Schoonaerde in Diest.
Moet enkel geplaatst worden indien fietsers buiten een kruispunt van fietspad op de rijbaan komen

Stefan Peeters schreef: 16 mar 2021, 06:47 A25 duidt een oversteekplaats voor fietsers aan. Dat heeft niks te maken met het einde van een fietspad.
Buiten kruispunten wel :wink:

Ontbreekt echter vaak
Inderdaad. Deze is tenminste de beschrijving in de code, maar ja... ik hoopte om hiermee in dit geval onderuit te geraken maar neen dus want dat "fietspad" stopt op het kruispunt.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Leuven-Geldenaaksebaan-fietspad?

Bericht door Inazuma »

Aquilone schreef: 16 mar 2021, 10:15 maar ja... ik hoopte om hiermee in dit geval onderuit te geraken maar neen dus want dat "fietspad" stopt op het kruispunt.
Waar onderuit ?
Aquilone
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mar 2021, 13:57

Re: Leuven-Geldenaaksebaan-fietspad?

Bericht door Aquilone »

Inazuma schreef: 16 mar 2021, 11:15
Aquilone schreef: 16 mar 2021, 10:15 maar ja... ik hoopte om hiermee in dit geval onderuit te geraken maar neen dus want dat "fietspad" stopt op het kruispunt.
Waar onderuit ?
In het beschouwen van fietspad en in zo nodig erop te mogen rijden :D
Tja, het lijkt me laat ons zeggen geen gebruikelijke wijze om een fietspad aan te richten. Je hebt daarvoor een fietssuggestie die dan ineens fietspad wordt. Verraderlijk. Maar zo is het. Het valt niet over te discussiëren.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Leuven-Geldenaaksebaan-fietspad?

Bericht door Inazuma »

Aquilone schreef: 16 mar 2021, 11:26 Tja, het lijkt me laat ons zeggen geen gebruikelijke wijze om een fietspad aan te richten. Je hebt daarvoor een fietssuggestie die dan ineens fietspad wordt. Verraderlijk. Maar zo is het. Het valt niet over te discussiëren.
Dat is bijgeschilderd door een lokaal politicus om zich weer eens interessant te maken

Zowat elke bus of vrachtwagen rijdt daar bij tegenliggers noodgedwongen over fietspad, want rijstrook is te smal

https://goo.gl/maps/tNhayVGnVrBDK7sB7

Normaal minimumbreedte van 2m75

Maar de -nérgens bepaalde- uitzonderingen zitten al ingebakken in de regeling

14.1. Inleidende bepalingen.

1° De overlangse markeringen die de rijstroken aanduiden, voorzien in artikel 72 van het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, mogen slechts aangebracht worden indien de rijstroken ten minste 2,75 m breed zijn, behoudens bij het naderen van een kruispunt of in bijzondere gevallen.


"Het naderen", is dat vanop 20m of 20 km :?:

Wat zijn "bijzondere gevallen" :?:


Lokaal hebben we dat icm doorlopende streep - met alles breder dan personenwagen MOET je daar overtredingen maken, of blijven staan ...
https://goo.gl/maps/8AXDuxk3JS8Auw7i6
Plaats reactie