dyslexie en tijd bij vragen (bericht aan GRO)

Graag uw mening over deze website.
Eline2001

dyslexie en tijd bij vragen (bericht aan GRO)

Bericht door Eline2001 »

Beste

Ik vind de methode op deze site heel erg goed en daarom stoort het volgende me des te meer. Ik heb dyslexie en lees dus traag en sla woorden soms over. Hierdoor maak ik stomme fouten bij jullie oefeningen en oefenexamens. Op het effectieve examen doet het er niet toe, want daar word voorgelezen. Ik vind het spijtig dat op deze manier het voor mensen met dyslexie moeilijker wordt om in te schatten of ze klaar zijn voor het examen. Jullie zouden kunnen overwegen om aan het begin van een oefenreeks een optie te geven om met meer tijd te oefenen, omdat lezen vaak 2x of 3x zo traag gaat. Of zelfs per lengte van het vraagstuk de tijd aan te passen, bij sommige vraagstukken heb ik de tijd nog niet om alles gelezen te krijgen.
Ik hoop dat jullie hier iets aan zullen doen, zodat er niet meer mensen deze moeilijkheden ervaren.

Mvg
Eline
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: dyslexie en tijd bij vragen (bericht aan GRO)

Bericht door Jozef »

Heb je dan nog geen software die de vragen kan voorlezen, Eline?
oudere man
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2019, 07:40

Re: dyslexie en tijd bij vragen (bericht aan GRO)

Bericht door oudere man »

Zit met het zelfde probleem .Ik moet de vragen altijd 2keer lezen om te begrijpen ..Is er dan geen optie om in de plaats van 50vragen 75 vragen te beantwoorden zonder tijd bijvoorbeeld ?

Aan Jozef , waar kan ik deze software kopen die de vragen van goca kan voorlezen ? Alvast bedankt Jozef .
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: dyslexie en tijd bij vragen (bericht aan GRO)

Bericht door GRO »

Ik hoop dat jullie hier iets aan zullen doen, zodat er niet meer mensen deze moeilijkheden ervaren.
Tenzij Rafael een oplossing voor je probleem heeft, zal het niet voor onmiddellijk zijn.
Plaats reactie