Fout in het proefexamen?

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Louis Vanhevel

Fout in het proefexamen?

Bericht door Louis Vanhevel »

Beste,

Ik wil allereerst vermelden dat ik zeer tevreden ben over de werking van deze site en over de aangeboden leermethode.
Wanneer ik mij vandaag echter aan de proefexamens waagde, kwam ik een vraag tegen die mij nogal in de war bracht
en waarvan ik een sterk vermoeden heb dat er iets fout gelopen is tijdens het opstellen.

De vraag in kwestie luidde:

Wat betekent het gevaarsbord?

A/ Voorrang verlenen.
B/ Voorrang van rechts.
C/ Wegversmalling

VRAAGNUMMER: 10847

Deze vraag werd vergezeld door een afbeelding (illustratie) van niet minder dan DRIE verkeersborden, waarvan 2 gevaarsborden (voorang van rechts en wegversmalling). Het derde bord betrof weliswaar een verbodsbord (voorrang verlenen). Naast elk van de verkeersborden stond een letter die correspondeerde met de letters van de voorgenoemde antwoordmogelijkheden.

Helaas vind ik via dit platform geen mogelijkheid om een screenshot van de vraag in kwestie te delen. In die zin vind ik de mogelijkheden tot het geven van feedback eerlijk gezegd ook ietwat beperkt. Zo had het mij immers minder moeite gekost om de aard van deze anomalie uit te leggen.

Naast deze 2 feedbackpuntjes ben ik grotendeels tevreden.
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: Fout in het proefexamen?

Bericht door Rafael »

Het "voorrang van rechts"-bord is geen gevaarsbord; enkel bord C is in deze vraag een gevaarsbord.

Op deze pagina kan je een overzicht vinden van alle borden.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Fout in het proefexamen?

Bericht door GRO »

Afbeelding

Zoals Rafael schreef is er maar 1 gevaarsbord.
A en B zijn borden betreffende de voorrang.
Wendyelenatyler

Re: Fout in het proefexamen?

Bericht door Wendyelenatyler »

Ik heb proefexamen gedaan en bij nazicht aijn er bepaalde vragen die ik wel juist heb aangeklikt en jullie stysteem verkeerde andwoord als juist andwoord geefde….
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Fout in het proefexamen?

Bericht door Benny Stinkens »

Wendyelenatyler schreef: 06 jun 2022, 15:48 Ik heb proefexamen gedaan en bij nazicht aijn er bepaalde vragen die ik wel juist heb aangeklikt en jullie stysteem verkeerde andwoord als juist andwoord geefde….
Graag de nummers van de vraag aub :?:
Dan kijken wij wel even na of het systeem fout is of dat .............
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Fout in het proefexamen?

Bericht door GRO »

Er kunnen verschillende redenen zijn, waarom een bezoeker denkt dat hij een vraag correct heeft beantwoord en de site zegt dat hij fout was:
Enkele voorbeelden:
. Vraag niet begrepen.
(Wij vragen welk antwoord fout is, en de bezoeker klikt op het antwoord dat juist is)
. Iets op de afbeelding over het hoofd gezien.
. Studeren uit een handboek dat niet uptodate is en dan een vraag foutief beantwoorden.

Er staan op de site duizenden vragen. Het is niet uitgesloten dat ergens eentje door de mazen van het net geglipt is. Wanneer een bezoeker een antwoord niet begrijpt, mag hij hier steeds uitleg vragen. Wel het vraagnummer vermelden.
Plaats reactie