I'm_BATMAN_2008 schreef: ↑30 mei 2021, 10:37
Goeiedag beste lezer ik versta iets niet
Zinsbouw, interpunctie, hoofdletters, tekst opsplitsen, ...
de mtm en de mbt is dus gewoon het zelfde
Niet echt ...
MTM
maximaal toegelaten massa
Is wat een geladen voertuig of een sleep maximaal MAG wegen
MBT
massa in Beladen Toestand
is wat een geladen voertuig of sleep effectief weegt op dat moment
er zijn borden van mtm en mbt's die aangeven dat bestuurders
Onthou PICS zoals ook in theorie staat
Parkeren
Inhalen
Cruise control
Snelheid
Gaan over MTM
De rest van de borden over MBT
bij verbordsbord waarvan de vrachtwagen rood is gekleurd en de auto zwart vrachtwagens
mogen [vrachtwagens] geen auto's inhalen maar mogen auto's dan vrachtwagens inhalen
Vrachtwagen +3,5 ton MTM mag geen gespan of voertuigen met meer dan 2 wielen links inhalen.
Andere voertuigen mogen wel inhalen.
Met mijn lichte vrachtwagen van 2880 kg MTM mag ik inhalen
Hang ik er mijn aanhanger van 750 kg MTM bij aan, mag ik niet meer inhalen
Een bus of autocar van 15 ton, mag mij wél inhalen
als je lading 1meter is moet je dan 50 maal 50 achter de lading hangen
Als de lading achteraan verder uit steekt dan 1m moet je
aanbrengen
en bij verbodsbord waarvan de lading aangeeft bv: 10meter mogen bestuurders dan de lading die 10meter is mogen ze dan nog verder rijden
Geen enkel verkeersbord gaat over de lengte van de lading
gaat over de totale lengte van het voertuig en de lading, of van de sleep indien met aanhangwagen
waarom zou je u standlichten en achterlichten aansteken bij parkeren en stilstaan
Omdat voertuig anders niet of slecht te zien is , misschien ?
en een parkeerlicht dat is toch een standlicht
Officieel wat anders
in praktijk worden de standlichten ook gebruikt als parkeerlicht