Wat hierboven staat, klinkt herkenbaar - dank voor toelichting.
Een vraag:
als je je manoeuvre onderbreekt , hoe toon je dit het best aan je medeweggebruiker?
bv. je bent bezig aan manoeuvre achteruit rijden, en pinkt dus niet. Weggebruiker nadert je langs achteren.
Optie 1: Ik rem (stoplichten aan) , stop met achteruit rijden (laat auto wél in achteruit staan) en pink ik naar rechts om aan te duiden dat ik niet meer ga verplaatsen. Ik laat me wel in achteruit staan.
Optie 2: Ik rem, stop met achteruit rijden (blijf wél in achteruit staan) en pink niet naar rechts
Optie 3: ik stop met achteruit rijden, zet de auto niét in achteruit (witte lampen uit) , en ik pink niet.
Optie 4: ik stop met achteruitrijden, zet de auto niét in achteruit (witte lampen uit) , en ik pink naar rechts.
Ik zou neigen naar optie 1, al weet ik dat ik mijn rechterpinker niet zou moeten aansteken want ik maak geen zijdelingse verplaatsing.
Als ik rekening houd met hoe ik de wegcode interpreteer, zou ik voor optie 3 gaan?
Het meest duidelijke als bestuurder zelf in het verkeer vind ik optie 1, denk ik.
ik hoor jullie meningen graag!
Wat hierboven staat, klinkt herkenbaar - dank voor toelichting.
Een vraag:
als je je manoeuvre onderbreekt , hoe toon je dit het best aan je medeweggebruiker?
bv. je bent bezig aan manoeuvre achteruit rijden, en pinkt dus niet. Weggebruiker nadert je langs achteren.
Optie 1: Ik rem (stoplichten aan) , stop met achteruit rijden (laat auto wél in achteruit staan) en pink ik naar rechts om aan te duiden dat ik niet meer ga verplaatsen. Ik laat me wel in achteruit staan.
Optie 2: Ik rem, stop met achteruit rijden (blijf wél in achteruit staan) en pink niet naar rechts
Optie 3: ik stop met achteruit rijden, zet de auto niét in achteruit (witte lampen uit) , en ik pink niet.
Optie 4: ik stop met achteruitrijden, zet de auto niét in achteruit (witte lampen uit) , en ik pink naar rechts.
Ik zou neigen naar optie 1, al weet ik dat ik mijn rechterpinker niet zou moeten aansteken want ik maak geen zijdelingse verplaatsing.
Als ik rekening houd met hoe ik de wegcode interpreteer, zou ik voor optie 3 gaan?
Het meest duidelijke als bestuurder zelf in het verkeer vind ik optie 1, denk ik.
ik hoor jullie meningen graag! :)