passagiers

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
rachke
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 dec 2008, 16:49

passagiers

Bericht door rachke »

Er werd eerder gezegd dat ik iemand mee mag nemen die minimum 24j is en rijbewijs B heeft. Maar nu is mijn vraag als er iemand bij mij is die aan die voorwaarden voldoet mag ik dan ook nog een andere passagier meenemen? Dus 2 personen in totaal.
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Bericht door BuBbA »

Neen.
Genome
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mar 2009, 17:08

Bericht door Genome »

Ik mocht met mijn theoretisch rijbewijs buiten de begeleider nog een passagier mee laten rijden, maar mss begrijp ik je vraag niet.
Elke V
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jul 2008, 11:40

Bericht door Elke V »

Genome schreef:Ik mocht met mijn theoretisch rijbewijs buiten de begeleider nog een passagier mee laten rijden, maar mss begrijp ik je vraag niet.
rachke heeft -als wij dat goed onthouden hebben- een voorlopig rijbewijs 18mnd en dan mag je maar één passagier meenemen die aan een aantal voorwaarden moet voldoen.
jij had een voorlopig rijbewijs 36mnd, en dan mag je naast je begeleider nog één passagier meenemen, die aan geen enkele voorwaarde moet voldoen.
Laatst gewijzigd door Elke V op 04 jun 2009, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
for it is not truth that makes us see, but miss and mischief that makes us blind. to reckon clarity, be clear, be clean of lie. - Henry VII
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Bericht door BuBbA »

Genome schreef:Ik mocht met mijn theoretisch rijbewijs buiten de begeleider nog een passagier mee laten rijden, maar mss begrijp ik je vraag niet.
Het gaat hier over iemand met een rijbewijs zonder begeleider (18 maanden). Dit wil zeggen dat zij 1 passagier mag meenemen die moet voldoen aan de volgende voorwaarden:

- Minimum 24 jaar oud
- Houder van een rijbewijs dat geldig is voor de categorie B

Verder mag zij geen extra passagier meer meenemen.

Bron: www.goca.be
rachke
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 dec 2008, 16:49

Bericht door rachke »

Ok bedankt :wink:
Genome
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mar 2009, 17:08

Bericht door Genome »

Yup, klopt, ik had er een van 36 maanden! Sorry! :oops:
Plaats reactie