enkele vraagjes over praktijk

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
booya

enkele vraagjes over praktijk

Bericht door booya »

Hey maandag heb ik mijn praktijkexaam maar heb enkele vraagjes.
1. vanvoor id bumper zit er een scheur, deze hangt 4 cm lager dan de rest (zo een klein stuk). Hij is zo wel door de keuring gegaan. Zou dit dan een probleem zijn?
2. Ik rem niet op motor. Ik rem eerst en dan op het einde schakel ik lager (zoals praktijkboek zegt) maar iedereen zegt me dat het fout is wat ik doe.
3. Mijn broer deed zijn manoeuver en de examinator (bij achterwaarts inparkeren) stapte uit en pakte een lat en zijn mening was adt mijn broer 1 cm te ver stond (mijn vader was woedend). Is het waar dat ze zo streng zijn?
4. Als een examinator onredelijk is, mag je hem hierover aanspreken? (zoals bv met dat latje ofz?)
Dank U
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Re: enkele vraagjes over praktijk

Bericht door BuBbA »

booya schreef:1. vanvoor id bumper zit er een scheur, deze hangt 4 cm lager dan de rest (zo een klein stuk). Hij is zo wel door de keuring gegaan. Zou dit dan een probleem zijn?
In principe mag dat geen probleem zijn. Al zal de examinator die scheur ook wel even willen bekijken.
booya schreef:2. Ik rem niet op motor. Ik rem eerst en dan op het einde schakel ik lager (zoals praktijkboek zegt) maar iedereen zegt me dat het fout is wat ik doe.
Neen, uw methode is correct. Eerst afremmen en pas de koppeling gebruiken als je te laag in toeren komt.

Ook even verduidelijken dat u weldegelijk op de motor remt. Op elk moment dat het gaspedaal volledig gelost is, en ook het koppelingspedaal volledig gelost is, ben je aan het remmen op de motor.
booya schreef:3. Mijn broer deed zijn manoeuver en de examinator (bij achterwaarts inparkeren) stapte uit en pakte een lat en zijn mening was adt mijn broer 1 cm te ver stond (mijn vader was woedend). Is het waar dat ze zo streng zijn?
Dat lijkt me heel uitzonderlijk. Normaal gezien zit de examinator rechts vanachter en kijkt hij gewoon even door zijn ruit. Het is vrij eenvoudig voor hem om in te schatten of je correct geparkeerd bent. Het is dus niet zo dat men effectief gaat meten of je nu 31 of 29 centimeter van de rand staat.
booya schreef:4. Als een examinator onredelijk is, mag je hem hierover aanspreken? (zoals bv met dat latje ofz?)
Indien er zaken gebeuren waarmee je het absoluut niet eens bent kan je na het examen langs gaan bij de hoofdexaminator, en daar je verhaal doen. Hij zal dan de gepaste maatregelen nemen.
ketje
Berichten: 239
Lid geworden op: 02 jul 2008, 10:12

Bericht door ketje »

Een examinator met een lat, die bovendien een opmerking maakt over 1 cm, sorry, maar dat klasseren we onder de rubriek "sterke verhalen".
Door uw vraag te stellen, geef je eigenlijk zelf aan dat ge uw tijfels hebt over het verhaal van uw broer.
Trouwens, als uw broer slechts 1cm te ver geparkeerd stond, kon hij hooguit een voorbehoud krijgen. Daarvoor wordt je echt niet uitgesteld.
booya

Bericht door booya »

Wel toch is het zo .. men pa was echt woedend... dus sterk verhaal of niet.. ik post het hierop om te zien of het wel rechtvaardig is als zo iets gebeurd?
natuurlijk zijn er vele verhalen over " ze laten je terugkomen voor het geld enz" ..
Gewoon men best doen.. meer kan niet :)
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Bericht door BuBbA »

Over de rechtvaardigheid kan gediscussieerd worden. Indien dat echt gebeurt, zou ik het in ieder geval zeker niet rechtvaardig vinden. En al helemaal niet als die 1 centimeter heeft bijgedragen tot een niet slagen van het examen. Maar de situatie op zich lijkt me echt ZO uitzonderlijk, dat je je er geen zorgen over moet maken.
ketje
Berichten: 239
Lid geworden op: 02 jul 2008, 10:12

Bericht door ketje »

@ booya

Vraag het examenblad eens aan uw broer en laat ons eens weten welke kwoteringen hij kreeg bij welke rubrieken?
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Vraag het examenblad eens aan uw broer en laat ons eens weten welke kwoteringen hij kreeg bij welke rubrieken?
Ja, daar ben ik ook nieuwsgierig naar.
Er zal wel wat meer opstaan.
Plaats reactie