A3

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Vespa en ferrari

A3

Bericht door Vespa en ferrari »

Geachte,
reeds ben ik in het bezit van een voorlopig rijbewijs A3 voor mijn brommer.
Vraag: ben ik nog verplicht om mijn praktijk examen te doen naar aanleiding van de nieuwe wetgeving?
Wie schept duidelijkheid?
Veel dank
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: rijbewijs A3 voor mijn brommer. Ben ik nog verplicht om mijn praktijk examen te doen naar aanleiding van de nieuwe wetgeving?
Welke nieuwe wetgeving????
Marit

A3

Bericht door Marit »

hallo,

Klopt het dat als ik mijn rijbewijs A3 wil halen dezelfde theorie moet leren als voor rjibewijs B , zoja, is het dan niet beter dak ik ineens rijbewijs B haal? Of moet ik deze twee appart hebben?
x
Marit
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Voor A3 moet je op deze site leren wat er staat voor B en de extra pagina's met aanvullende theorie voor A3
Je moet de oefenvragen na de hoofdstukken kunnen oplossen en de proefexamens B en A3

Voor B moet je hetzelfde doen min de speciale theorie voor A3 en min de proefexamens A3

ALs je alles voor A3 geleerd hebt, dan zou je dezelfde dag 2x examen kunnen afleggen, een voor A3 en een voor B

Met een voorlopig rijbewijs B mag je niet met een bromfiets klasse B rijden.
Met een echt rijbewijs B mag je ook met een bromfiets klasse B rijden.
Missy

Bericht door Missy »

Ik heb dringend voorlopig rijbewijs voor de brommer nodig. Heb autorijbewijs ook nog niet (ook geen voorlopig).

Mijn plan was om nu de 2 theoretische examens, voor brommer en auto, te gaan afleggen (heb het nu toch geleerd).

Als ik het goed begrijp, mag ik die alle twee op dezelfde dag afleggen?

Dat zou wel goed zijn, ben ik er ineens van af.

En wanneer ik dan praktijk auto doe en ik slaag, dan moet ik eigenlijk nooit meer praktijk brommer afleggen? (volgens de wetgeving van dit moment?)
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Je mag op dezelfde dag een theoretisch examen A3 en B afleggen.
Niet 2x B of 2 x A3.

Als je de theorie goed kent en de proefexamens voor B en A3 ook gemaakt hebt, zal dat zeker lukken.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Missy schreef: En wanneer ik dan praktijk auto doe en ik slaag, dan moet ik eigenlijk nooit meer praktijk brommer afleggen? (volgens de wetgeving van dit moment?)
Klopt.

Je leert autorijden met een voorlopig rijbewijs B.
Het voorlopige rijbewijs A3 laat je ondertussen toe om ook een bromfiets klasse B te besturen.
En wanneer je het definitieve rijbewijs B in handen krijgt, kan je het voorlopige rijbewijs A3 teruggeven aan de gemeente want het "echte" rijbewijs B geldt ineens ook voor categorie A3 .
Plaats reactie