rijbewijs G

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
waert

rijbewijs G

Bericht door waert »

moet je voor het rijbewijs G een medische schifting hebben of attest van vakbekwaamheid als je bij loonwerker werkt en je hebt je rijbewijs G.
waert

rijbewijs G

Bericht door waert »

weet er iemand een klaar antwoord op deze vraag.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Voor een rijbewijs G is geen medische schifting vereist:
Artikel 21
§1. Het rijbewijs afgegeven voor het besturen van voertuigen voor de categorieën A3, A, B, B+E en G is geldig voor een onbepaalde duur of voor de door de geneesheer aangegeven duur als de toestemming tot sturen in de tijd beperkt is overeenkomstig de bepalingen van bijlage 6.


Een vakbekwaamheid is niet vereist voor de bestuurders van van voertuigen met een toegelaten maximumsnelheid van ten hoogste 45 km per uur.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
waert

rijbewijs G

Bericht door waert »

oke bedankt voor de uitleg.maar alsje bv nu me tractor grond vervoert telt dat rijbewijs G ook voor deze job.

groetjes
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Het antwoord op die vraag kan je hier vinden.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
waert

rijbewijs G

Bericht door waert »

a oke bedankt, maar ik vind toch rare situatie ze,ik vind dat alsge grond vervoert met tractor toch zelfde is als bv mais vervoeren enzo.ik hoop datdie wet ies goe word nagekeken ze
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Het is de bedoeling van die wet om de concurrentiepositie van het transport in evenwicht te houden.

Er zijn nu al bedrijven die met als landbouwmateriaal ingeschreven voertuigen transport uitvoeren voor derden, onder meer in wegenbouw en grondwerken.

Een transporteur kan daar nooit tegen concurreren en dat kan niet de bedoeling zijn.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: rijbewijs G

Bericht door Inazuma »

waert schreef:a oke bedankt, maar ik vind toch rare situatie ze,ik vind dat alsge grond vervoert met tractor toch zelfde is als bv mais vervoeren enzo.ik hoop datdie wet ies goe word nagekeken ze
Landbouwers hebben altijd al ontbrekende of merkelijk gemakkelijkere voorwaarden gekend waarmee ze met hun zwaar alaam konden rondrijden, omdat hun voertuigen en bestuurders toch maar eerder sporadisch op de openbare weg reden.

Het kan niet de bedoeling zijn dat deze minder strikte regelingen door het gebruik van landbouwvoertuigen of er op gelijkende voertuigen, uitgebreid wordt naar de ganse transportsector die continu op de weg rijdt.
Er is daar dus wettelijk paal en perk aan gesteld.

Want het volgende wordt dan natuurlijk de container of tank op een platte landbouwwagen achter een landbouwtrekker ...
Plaats reactie