(B) Rijbewijs net 1 jaar, gereden door stukje enkelrichting.

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Andyvddd

(B) Rijbewijs net 1 jaar, gereden door stukje enkelrichting.

Bericht door Andyvddd »

Hallo, ik had een vraagje en hopelijk kan iemand me wat meer info verschaffen.
Ik heb gisteren een kruispunt overgestoken waar normaal alleen een bus mag kruisen vlak over de grote stalling van de Lijn & de Brico.
Het op zondag na 21u en geen kat te zien buiten de politie op 50m verder, ik zat in een conversatie met mijn vrouwtje en was tegelijk de baan in het oog aan het houden & maar bord in het donker te laat opgemerkt en daar kon ik natuurlijk niet omkeren.
Ik zou dus zeker al geen overtreding doen met politie 50m verderop.
welnu wist de agent me vertellen dat de kans er dik inzit dat ik opnieuw examen enz, moet gaan doen, en rijbewijs kwijt ga zijn.
Ik rijd al een jaar correct rond zonder overtredingen en ben zeker een gentlemen op de baan, ik heb mijn rijbewijs echt nodig voor mijn werk + mijn net opgestart bijberoep & om mijn zoontje 20km verder naar een type 7 school te brengen, is dit dan zomaar mogelijk omdat je door 5m enkelrichting je rijbewijs kwijt kan zijn ?
Dit zou voor mij op zen zachts uitgedrukt een regelrechte ramp zijn.
dat stukje is dus niet langer dan 5m !

bedankt alvast.

mvg Andy
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Rijbewijs net 1 jaar, gereden door stukje enkelrichting.

Bericht door Inazuma »

Andyvddd schreef: Ik heb gisteren een kruispunt overgestoken waar normaal alleen een bus mag kruisen vlak over de grote stalling van de Lijn & de Brico.
Welk bord stond er om dat te verbieden :?:

Of welk Artikelnummer van de wegcode is genoemd om je te verbaliseren :?: