Gelijkvormigheidsattest van klasse A naar B

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
AN
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2008, 13:59

Gelijkvormigheidsattest van klasse A naar B

Bericht door AN »

Geachte,

Kan men een gelijkvormigheidsattest laten veranderen van een klasse A naar een klasse B ??
Indien ja, tot wie moet ik me dan wenden ??

Dank bij voorbaat, An
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Gelijkvormigheidsattest van klasse A naar B

Bericht door Inazuma »

AN schreef: Kan men een gelijkvormigheidsattest laten veranderen van een klasse A naar een klasse B ??
Indien ja, tot wie moet ik me dan wenden ??
http://wegcode.be/wet.php?wet=24&node=art4


§6. Elke wijziging van een prototype van motorfiets of bromfiets door de fabrikant aangebracht bij de vervaardiging van een goedgekeurd model zodanig dat hierdoor enig gegeven van de aanvraag om goedkeuring wordt gewijzigd, moet ter kennis worden gebracht van het Bestuur van het Vervoer.

Deze wijziging wordt bekrachtigd, hetzij met een nieuw proces-verbaal van goedkeuring hetzij met een bijlage of met een getuigschrift tot afwijking van dit laatste.

Elke verbouwing van een voertuig waardoor het niet meer overeenstemt met het proces-verbaal van goedkeuring, wordt bekrachtigd met een afwijking van dit laatste.

Wanneer de verbouwing echter wordt uitgevoerd door een andere persoon dan de fabrikant of zijn gemachtigde wordt het verzoek niet ingewilligd tenzij met de toestemming van de fabrikant of zijn gemachtigde.



Verbouwingen kunnen dus normaal enkel door of mits goedkeuring van de producent of zijn gemachtigde (de invoerder) uitgevoerd worden.

In principe kan het dus als de producent of invoerder daaraan wil meewerken, maar waarom zouden zij dit gaan uitvoeren of toelaten als ze net zo goed een nieuwe bromfiets klasse B kunnen verkopen :?:
Plaats reactie