Hoe geld terug voor rijbewijs C?

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Dries D

Hoe geld terug voor rijbewijs C?

Bericht door Dries D »

Hallo,

Hier Dries, ik heb een vraagje

Ik zou graag mijn rijbewijs C en CE behalen en dit via de gewone rijschool.

Maar ik denk dat dit veel geld kost.

Mijn vraag is nu hoe kan ik een deel van dat geld voor de rijcusrus terug krijgen? ( opleidingcheque's,... ??)

ik ben niet tewerk gesteld in een transport firma of bedrijf en ben ook niet van plan om dit direct te doen.


Hopelijk kan iemand me wat meer duidelijkheid geven.

Groeten Dries
Gast

Bericht door Gast »

Hallo,

Nog een vraagje,

Als je je rijbewijs C en CE bezit mag je dan ook met landbouw voertuigen rijden?

Zoals bij een firma die grond of loonwerk doet?

Groeten
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef: Als je je rijbewijs C en CE bezit mag je dan ook met landbouw voertuigen rijden?
Rijbewijs C of C+E geldt ook voor landbouwvoertuigen tot een overeenkomstige Maximale Toegestane Massa :

§3. De rijbewijzen geldig verklaard voor de categorie B, B+E of C of voor de subcategorie C1 of C1+E laten het besturen van voertuigen van de categorie G toe met een maximale toegelaten massa gelijk aan die van de auto's die onder de dekking van die rijbewijzen mogen bestuurd worden.


Een rijbewijs C is eigenlijk niet beperkt in MTM van de (vracht)auto
(en geldt ook als rijbewijs B, zodat ook landbouwvoertuigen van minder dan 3.5 ton MTM mogen bestuurd worden).
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Hoe geld terug voor rijbewijs C?

Bericht door Inazuma »

Dries D schreef: Mijn vraag is nu hoe kan ik een deel van dat geld voor de rijcusrus terug krijgen? ( opleidingcheque's,... ??)

ik ben niet tewerk gesteld in een transport firma of bedrijf en ben ook niet van plan om dit direct te doen.
Opleidingscheques krijg je als werknemer, je moet dus werken om er gebruik van te kunnen maken.

Er is ook een beperking tot 250 euro per kalenderjaar.
(opleiding rond de jaarwisseling doen kan helpen ... )
Dat gaat dus ook niet (de helft van) alle kosten dekken.

http://vdab.be/opleidingscheques/werknemers.shtml
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Re: Hoe geld terug voor rijbewijs C?

Bericht door digital »

Dries D schreef: Mijn vraag is nu hoe kan ik een deel van dat geld voor de rijcusrus terug krijgen? ( opleidingcheque's,... ??)

ik ben niet tewerk gesteld in een transport firma of bedrijf en ben ook niet van plan om dit direct te doen.
Dan moet je eens horen bij de VDAB.
Als de wachttijd voor jou niet van belang is, is dit de goedkoopste mogelijkheid. Je dient dan wel een opleiding bij de VDAB te volgen.

Als je toch via een rijschool gaat, houd er dan rekening mee dat het volgend jaar alleen maar duurder wordt omdat er dan extra examens afgelegd moeten worden voor de beroepsbewaamheid. (tenzij dat de werkgever betaald).
Plaats reactie