Landuyt lanceert rijbewijssite

Graag uw mening over deze website.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Landuyt lanceert rijbewijssite

Bericht door GRO »

HET NIEUWSBLAD / DE STANDAARD / HET VOLK online (8 FEB 2007 schreef:
Landuyt lanceert autorijden.be


BRUSSEL - Uitgever New Traffic Books heeft donderdag in aanwezigheid van minister van Mobiliteit Renaat Landuyt de website ,,autorijden.be'' voorgesteld.

De uitgever richt haar site zowel op leerlingen die hun examen studeren, als op mensen met een rijbewijs die hun kennis willen bijspijkeren. Voor 25 euro krijgen de studenten een abonnement van een maand. Wie er snel bij is, kan zich tot 1 maart gratis inschrijven.

Evaluatie

,,Naast de volledige wegcode biedt de pagina ook een uitgebreid evaluatiesysteem'', zegt Carl Bosteels van New Traffic Books. ,,Het programma houdt in een logboek bij hoe de kennis van de student is geëvolueerd. Zo kan hij specifiek oefenen op de punten waarmee hij het moeilijk heeft.''

De uitgever voorzag op de site ook een waarheidsgetrouwe simulatie van het theoretisch examen, met vijftig vragen en een tijdslimiet.

Landuyt: ,,site meest geschikte medium''

Minister Landuyt ondersteunt het initiatief. ,,De verkeersregels veranderen vaak'', geeft de minister toe. ,,Een website kan continu worden geüpdatet en is daarom het uitgelezen medium om de wegcode te studeren.''

Het idee van een website voor kandidaat-chauffeurs is niet nieuw, gratisrijbewijsonline.be biedt al jarenlang een kosteloos alternatief. Wat dan precies het voordeel is van een betalend systeem weten de initiatiefnemers ook niet zo snel. ,,Deze site biedt een betere opvolging van de student en beschikt over een groter budget om de inhoud up-to-date te houden'', oppert Landuyt.
rbo (belga)08/02/2007
Nadat WEES WEGWIJS twee jaar geleden een betaalsite (25 euro toegang) op het internet heeft gezet, hebben NEW TRAFFC BOOKS (de nakomelingen van Flor Koninckx) nu ook een betaalsite op het internet staan (ook 25 euro toegang).

Voortgaande op de bezoekersaantallen is de site van WEES WEGWIJS alvast geen concurrentie voor ons.
BEZOEKERSAANTALLEN SITE WEES WEGWIJS VOLGENS 'WEBSTATS 4U' schreef:
september 2006 1036
oktober 2006 1015
november 2006 846
december 2006 756
januari 2007 614
februari 2007 (tot nu toe) 134
BEZOEKERSAANTALLEN SITE GRATIS RIJBEWIJS ONLINE VOLGENS 'WEBSTATS 4U' schreef:
september 2006 101115
oktober 2006 80802
november 2006 78133
december 2006 68563
januari 2007 110676
februari 2007 (tot nu toe) 30616
Ik hoop alvast voor de nakomelingen van Flor dat hun site een beetje beter zal draaien.

Op de vraag van de journalisten waarom het een betaalsite moet zijn terwijl GRATIS RIJBEWIJS ONLINE alles gratis aanbiedt, winst de minister blijkbaar niet onmiddellijk een goed antwoord te verzinnen. Daarom zijn uitleg dat ons budget kleiner is. Al vraag ik mij af waarop de minister zich steunt om dat te beweren.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Landuyt lanceert rijbewijssite

Bericht door Jozef »

eugeen schreef: Op de vraag van de journalisten waarom het een betaalsite moet zijn terwijl GRATIS RIJBEWIJS ONLINE alles gratis aanbiedt, winst de minister blijkbaar niet onmiddellijk een goed antwoord te verzinnen. Daarom zijn uitleg dat ons budget kleiner is. Al vraag ik mij af waarop de minister zich steunt om dat te beweren.
Eugeen, herinner je de site www.traffix.be die opgestart werd door de politici Luc Beaucourt (een kazakkendraaier) en Flor Koninckx (een ex-rijkswachter), die tienduizenden Euro's van de Belgische Lotto kreeg, en al na korte tijd volledig de mist inging.

Als autorijden.be over een gelijkaardig budget beschikt, is het niet moeilijk om poker te spelen en te beweren dat het hoger ligt dan dat van Gratis Rijbewijs Online.

Het is geen kunst overheidsgeld door deuren en vensters te smijten. Veeleer is wat jij weten te verwezenlijken hebt een kunst.

Overheidsambtenaren maken er nu eenmaal een sport van om privé-initiatieven dwars te liggen. Kijk maar naar de v.z.w. Comité voor Verkeersveiligheid (maar deze mensen komen weldra strijdlustiger dan ooit terug ten tonele, en zullen meer dan ooit de dekseltjes van de stinkende rioolputjes openleggen, daar zorg ik wel voor).
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Wat ik niet snap... Deze site zou een kleiner budget hebben, maar is toch gratis. Zij hebben een groter budget, maar wordt betalend? Dat is omgekeerde logica lijkt mij.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Zou het er iets mee te maken hebben?

Flor Koninckx: SPa
Renaat Landuyt: SPa
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Wat dan precies het voordeel is van een betalend systeem weten de initiatiefnemers ook niet zo snel. ,,Deze site biedt een betere opvolging van de student en beschikt over een groter budget om de inhoud up-to-date te houden'', oppert Landuyt.


Vreemd dat Landuyt nu ineens niet meer voor gratis is ...


De foto's op autorijden.be zijn zo klein dat ze volstrekt onduidelijk worden.
Je moet de URL copiëren, en apart openen ...
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Mag je hier inhalen :

Afbeelding

Van de Flor wel, van mij niet ...

Gesteld dat er wat in te halen is, want op de foto is er niks om in te halen, mag het niet wegens het naderen van een oversteekplaats voor voetgangers.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Theorie Gratis Rijbewijs Online schreef:Een bestuurder die een oversteekplaats voor voetgangers nadert er vertraagt of er stopt mag NIET ingehaald worden.
Volgens de theorie op onze site ook niet.
De foto's op autorijden.be zijn zo klein dat ze volstrekt onduidelijk worden.
Het was mij ook opgevallen dat op de site van Flor zeer kleine afbeeldingen staan.

Daarenboven vond ik het heel vervelend dat de stem die vragen voorleest steeds van klankkleur en volume verschilt.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Zouden ze niet eens de moeite gedaan hebben om een oud boekje van Flor even na te kijken.

Dat van de veiligheidsgordel is toch al van vorig jaar (september) gewijzigd.


Een fragment uit de nieuwe site van Flor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door GRO op 11 feb 2007, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Ondanks dat autorijden.be betalend is en volgens Landuyt over een groter budget beschikt, is autorijden.be duidelijk niet up to date, in tegenstelling tot Gratis Rijbewijs Online.

Landuyt heeft hiermee nogmaals bewezen dat hij een bedrieger en een knoeier is, die geen moer om de verkeersveiligheid geeft.

Bedankt, SPa. Ik zal eraan denken op 11 juni.
Gast

Bericht door Gast »

Ik ben benieuwd ofdat ze daadwerkerlijk geld gaan vragen en gaan blijven vragen. Als de modale jongere die de site autorijden.be kent ook deze site kent en weet dat deze site buiten de proefexamens gratis is dan zal voor de meesten de keuze makkelijk zijn. :wink:


BBB
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

http://www.demorgen.be/dm/nl/nieuws/mul ... =homeArt15

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_37 ... n=homeArt9


Reachte van FLOR Koninckx in Het Laatste Nieuws P3. (Nationaal) van 12 februari 2007
&quotFlor Koninckx, wiens boeken de basis vormen voor de website autorijden.be bekent schuld: &quotIk weet dat er nog fouten instaan. Die boeken hebben het voorije jaar geen herdruk gehad, en helaas zijn de aanpassingen niet op de site geraakt&quot.
Dat wil dus zeggen dat jongeren die het voorbije jaar een handboek van Flor gekocht hebben, meteen ook een boek gekocht hebben dat sowieso verouderd was.
Laatst gewijzigd door GRO op 12 feb 2007, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Morgenvroeg rond kwart voor 7 heb ik een rechtstreeks interview met het programma ochtendpost .
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Enkele reacties van rijschooldirecties:
Van: (Rijschool 1)
Datum: 12/02/2007 14:27:24
Aan: Eugeen Van Aerschot


Eugeen,

kan jij die minister niet gewoon afknallen

dan ze we er allemal van verlost !!!

Mvg,
.....
Van: (Rijschool 2)
Datum: 11/02/2007 17:45:20
Aan: 'Eugeen Van Aerschot'


Beste Eugeen,
Deze reactie is terecht en nogmaals proficiat met je site.


Met Vriendelijke Groeten,
....
Van: (Rijschool 3)
Datum: 11/02/2007 14:14:03
Aan: Eugeen Van Aerschot

Zeer goede reactie Eugeen!
Met vriendelijke groeten,
....
Van: (Rijschool 4)
Datum: 12/02/2007 17:26:39
Aan: 'Eugeen Van Aerschot'


Maak die smeerlap van een minister maar met de grond gelijk. Je hoeft dat onkruid echt niet te sparen.


(...) zaakvoerder
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

eugeen schreef: Daarenboven vond ik het heel vervelend dat de stem die vragen voorleest steeds van klankkleur en volume verschilt.
Niet gemerkt
Misschien een Windows-only feature :?:
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re:

Bericht door Inazuma »

eugeen schreef:Zou het er iets mee te maken hebben?

Flor Koninckx: SPa
Renaat Landuyt: SPa
Van Brempt : SPa
De Lijn : SPa

...
Plaats reactie