rijbewijs over kranen merlo....

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Gast

rijbewijs over kranen merlo....

Bericht door Gast »

ik kzat eigelijk al lang met deze vraag, mss kan er mij hier iemand helpen. hoe zit dat nu juist in elkaar ivm met die rijbewijzen voor kranen en merlo( verrijker kraan+mand) welke rijbewijs heb je daar voor nodig om daar mee te mogen rijden ? rijbewijs c? of is een atest ook goed?

dank bij voorbaat
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: rijbewijs over kranen merlo....

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef:ik kzat eigelijk al lang met deze vraag, mss kan er mij hier iemand helpen. hoe zit dat nu juist in elkaar ivm met die rijbewijzen voor kranen en merlo( verrijker kraan+mand) welke rijbewijs heb je daar voor nodig om daar mee te mogen rijden ? rijbewijs c? of is een atest ook goed?
Voor voertuigen die niet in de "gebruikelijke" voertuigcategoriën vallen, heb je op de openbare weg een rijbewijs nodig overeenkomstig hun maximale massa :

http://wegcode.be/wet.php?wet=9

Artikel 2

§3. Motorvoertuigen die rijden op de openbare weg en die niet behoren tot één van de categorieën of subcategorieën gedefinieerd in de §§ 1 en 2, zoals het verrijdbare bedrijfsmaterieel, worden ingedeeld bij de categorie B of C of de subcategorie C1 naargelang hun maximale toegelaten massa.
Plaats reactie