oud Belgisch rijbewijs

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Gast

oud Belgisch rijbewijs

Bericht door Gast »

gisteren bij een politiecontrole deelde men mij mee dat mijn rijbewijs van 1978 niet meer geldig is, t.t.z. ik mag er niet mee in het buitenland.
Nochtans lees ik op internet het tegendeel, dit rijbewijs is wel geldig in de meeste Europese landen, maar Frankrijk geeft desondanks boetes.
Waar blijft Europa?
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: oud Belgisch rijbewijs

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef:gisteren bij een politiecontrole deelde men mij mee dat mijn rijbewijs van 1978 niet meer geldig is, t.t.z. ik mag er niet mee in het buitenland.
Welke categorie rijbewijs gaat het :?:


Is het onderstaande rijbewijs :

Afbeelding

Die zijn in heel de EU geldig.

Nochtans lees ik op internet het tegendeel, dit rijbewijs is wel geldig in de meeste Europese landen, maar Frankrijk geeft desondanks boetes.
Wat Franse Gendarmes hebben het idee gekregen dat die bovenstaande oude Belgische rijbewijzen niet gelden voor een motorfiets (Categorie A) omdat dat niet aangeduid zou staan wanneer men rijbewijs B heeft.

Punt 2° a) bij de belangrijke opmerkingen geeft aan dat dat wel degelijk het geval is.

De knip is geen gaatje, het is een pijltje :!:


Frankrijk moet de Belgische rijbewijzen die onbeperkt zijn in de tijd, zonder meer erkennen.
Gast

Re: oud Belgisch rijbewijs

Bericht door Gast »

Inazuma schreef:
Anonymous schreef:gisteren bij een politiecontrole deelde men mij mee dat mijn rijbewijs van 1978 niet meer geldig is, t.t.z. ik mag er niet mee in het buitenland.
Welke categorie rijbewijs gaat het :?:
Het gaat over een rijbewijs categorie B. De jonge politie-agente wist blijkbaar niet wat te doen: haar mannelijke collega zei dat ik er niet mee naar het buitenland kon.
Dat de foto overouderd is daar kan ik inkomen, maar bestaat er een limiet hoe oud een foto mag zijn?
Waarom niet werken zoals bij de identitieitsbewijzen met een geldigheidsduur?
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: oud Belgisch rijbewijs

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef: Dat de foto overouderd is daar kan ik inkomen, maar bestaat er een limiet hoe oud een foto mag zijn?
Er is geen limiet op .

De foto moet wettelijk gezien zelfs niet meer gelijkend zijn.

http://www.wegcode.be/forum/index.php/t ... 215.0.html
Plaats reactie