My bike

Graag uw mening over deze website.
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Nog wat toegevoegd aan het kostenplaatje: kettingolie, schijfslot, MAG, M&ampT, onderhoud 1000km, leren combi, verbruik.
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

En ondertussen is de fiscus ook al gepasseerd om zijn graantje mee te pikken (€107.04).
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Wat ben je nu in totaal kwijt? Hoeveel gaat die motor per jaar kosten als je rekening houdt met de afschrijvingen?
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Bertje, duizendmaal sorry, ik heb per vergissing jouw bericht verwijderd. Hier is het:
Bertje schreef: De kosten per kilometer (op dit ogenblik €2.77/km) zullen nu wel in dalende lijn gaan. De meeste initiële grote kosten heb ik wel gehad.

Ik heb de schattingen die ik, voor ik me in het motoravontuur stortte, nog niet volledig terug bijgewerkt, maar als ik mijn motor afschrijf op 3 jaar kom ik aan +/- €7000/jaar op 5 jaar aan +/- €6000/jaar. Dit zijn uiteraard schattingen die op dit moment nog niet zo nauwkeurig zijn (oa door gebrek aan gegevens). Ik weet bovendien niet of ik jaren aan een stuk met dezelfde kleding ga blijven rondrijden (in de kostenberekening zit wel €800/jaar aan uitrustiing).
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Net terug van een succesvol rijexamen: 2x U bocht 1x maneuvres zonder opmerkingen en openbare weg ook zonder opmerkingen.

Mijn kosten zijn al gedaald tot €1.81/km de netto uitgaven stijgen natuurlijk ook, op dit moment heb ik al €10434.61 uitgegeven (niet alles staat in het overzichtje bovenaan).
GRO
Administrator
Berichten: 12774
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Net terug van een succesvol rijexamen
Proficiat hé Bertje
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: Net terug van een succesvol rijexamen
Ook van deze kant een dikke proficiat, we hadden van onze moderator dit ook wel verwacht
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Bertje schreef: Net terug van een succesvol rijexamen: 2x U bocht 1x maneuvres zonder opmerkingen en openbare weg ook zonder opmerkingen.
Dikke proficiat Bertje
Rafael
Administrator
Berichten: 2647
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Proficiat Bertje
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Ik ben 23 en werk ondertussen een jaar. Mijn motor heb ik kunnen kopen met een half jaar werken en wat spaargeld. In dat half jaar reed ik elke dag naar mijn werk met de wagen, ik had dus al wel wat verkeerservaring (de vier jaar ervoor reed ik gemiddeld 1x per week met de wagen). En tot slot is 23 ouder dan 21 en kon ik dus onmiddellijk op een 'zware' motor rondrijden.

Het is inderdaad zo dat je je niet mag fixeren op de prijs van de motor. Als je maar net een motor kan betalen moet je er niet aan beginnen er komt immers nog een uitrusting, verzekering en verplichte rijlessen bij en daarnaast zijn er nog de lopende kosten (brandstof en onderhoud).
Op dit moment rij ik aan €1.58/km ofwel €50 per dag sinds mijn theoretische examen
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Quote: €50 per dag sinds mijn theoretische examen
Dat is dan alles mee verrekend (aankoop brandstof examens enz)?
GRO
Administrator
Berichten: 12774
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

@ Bertje

Dat is wel interessant dat je dit zo gedetailleerd bijhoudt.

Ik hoop dat je ons hieromtrent nog een tijdje verder blijft informeren.
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Idereen kan zoiets doen voor motor, auto, bromfiets, boot, etc het is een kwestie van discipline genoeg hebben om elke aankoop toe te voegen aan een spreadsheet. Met de hand uitrekenen doe ik niet hoor!
Clio-Tuning
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 okt 2005, 00:00

Bericht door Clio-Tuning »

Proficiat Bertje,

Hoe oud ben je als ik vragen mag?
Zelf ben ik net 18, al vrij lang bezig met oudere bromfietsen (op 2 jaar iets meer dan 15 gehad )
Zelf ben ik beginnen sparen en werken voor het kleinere broertje, cbf250, maar bij nader inzien is het toch allemaal vrij duur voor zo'n jonge gast...

Tof machien!
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Update: winterhandschoenen en benzine.
Plaats reactie