autoweg = gewone weg ??

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Damiro
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2008, 21:58

autoweg = gewone weg ??

Bericht door Damiro »

Ik ben nog maar net begonnen met leren maar heb toch al een vraagje waar er thuis al wat discussie over ontstaan is.

Is een autoweg hetzelfde of een gewone weg, of zijn die 2 iets heel verschillend van elkaar? En hoe weet je of je op een gewone weg of op een autoweg rijd?

Mijn ouders zeggen dat op een autoweg geen voetgangers en fietsers mogen rijden? En ook dat op een autoweg geen kruispunten voorkomen.
Is dat waar?

Nog een klein vraagje gewoon om te weten: de N60 is dat een autoweg?
mijn ouders zeggen van niet omdat er kruispunten op voorkomen.

groetjes
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Als je pas begonnen bent met leren, dan is het best dat je gewoon de theoriepagina's volgt. Je zult automatisch leerstof over de autoweg tegenkomen. Naarmate je vordert is er zelfs een heel hoofdstuk onder de titel: de autoweg en autosnelweg.

Best is dat je de leermethode volgt en je in het begin niet te veel zorgen maakt over onderdelen die in volgende hoofdstukken worden behandeld.

Niet vergeten: het leren begint met het lezen van het hoofdstuk: ONZE LEERMETHODE
http://www.gratisrijbewijsonline.be/begin3.htm
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Ter info: de N60 is geen autoweg.
Maar dat heeft niets te maken met het al dan niet aanwezig zijn van kruispunten.

Waarmee het wel te maken heeft, kom je automatisch te weten wanneer je de theorie leert volgens de leermethode, zoals Eugeen al vertelde.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

En het zou niet slecht zijn als jou ouders deze site
ook eens zouden bekijken,want ze hebben ook nog iets te leren blijkbaar. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Damiro
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2008, 21:58

Bericht door Damiro »

kzal het ze eens zeggen! ze rijden al lang met de auto maar hoe dat zullen we maar niet vertellen :P

Ik heb alleen nog maar hfst 1 geleerd en ben nog druk bezig met de rest.
Ik wil eerst hfst 1 goed kennen voor ik verder leer.
Merci voor de raad!
Plaats reactie