Rijbewijs C al 3x geprobeert!

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

Rijbewijs C al 3x geprobeert!

Bericht door Gast »

Ik ben al 3x gebuisd op mijn examen op de openbare weg!
Manoeuvres waren goed, maar iedereen hindert mij!
Ik kom altijd vast te zitten op een kruispunt of wanneer ik van rijstrook verander, de examinators doen het er precies voor..
Ik heb al bijna 3000euro gegeve aan mijn rijbewijs C en heb al 20u lessen gehad..
Ik kan rijden, ik moet gewoon de routine gewoon worden pfff
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Het is inderdaad niet gemakkelijk.
Ik kom altijd vast te zitten op een kruispunt of wanneer ik van rijstrook verander, de examinators doen het er precies voor..
Maar dergelijke situaties zullen zich later ook wel voordoen denk ik.
Gast

Bericht door Gast »

Dit stond op mijn examenuitslag als opmerking:

*5.richtingverandering--> slecht
5.1zich vergissen in bord F50BIS
5.4hinderen - belemmeren

*8.snelheid en verkeersinzicht--> onvoldoende
8.10kruispunten borden B1-17 (M9-10)

*10.defensief rijden--> onvoldoende
10.6voorrang
10.8snelheid en verkeersinzicht

Iemand die mij tips kan geven.. Ik weet niet wat dit betekent.. Ik kreeg als commentaar, net iets té zwak..

Met mijn auto examen deed ik zelfs minder mijn best, en ik was er direct door...... :?:
Gast

Bericht door Gast »

Ik snap het toch niet meer... Ik heb gereden met mijn collega naast mij en hij zei me dat ik het goed deed.. Mss juist meer zelfzekerder zijn!

Is da nu omdat die examinatoren mij buizen voor het geld... Ik zou denken van wel jah...
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Is da nu omdat die examinatoren mij buizen voor het geld... Ik zou denken van wel jah...
Die examinator krijgt geen 5 euro meer op het einde van de maand. :lol:

De uitleg onderaan op je formulier zijn de fouten die je maakt.

Voorbeeld 5. Richtingsveranderingen.
Je maakt fouten als je van richting verandert. Dat kan zijn: slecht gebruik van de richtingsaanwijzer, ofwel slecht voorsorteren, ofwel op het kruispunt van je rijstrook veranderen etc...
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Anonymous schreef:Dit stond op mijn examenuitslag als opmerking:

*5.richtingverandering--> slecht
5.1zich vergissen in bord F50BIS
5.4hinderen - belemmeren

*8.snelheid en verkeersinzicht--> onvoldoende
8.10kruispunten borden B1-17 (M9-10)

*10.defensief rijden--> onvoldoende
10.6voorrang
10.8snelheid en verkeersinzicht

Iemand die mij tips kan geven.. Ik weet niet wat dit betekent..
Lijkt me nochtans vrij duidelijk: je hebt te weinig verkeersinzicht, en hindert daardoor andere weggebruikers of brengt ze in gevaar.

Bijvoorbeeld:
F50 bis: je hebt bij het veranderen van richting geen rekening gehouden met fietsers die je wellicht voorrang moest verlenen.

B1-17: fouten tegen de voorrang van rechts (eventueel kruispunten met voorrang van rechts te snel opgereden).

defensief - snelheid - voorrang: wellicht te snel gereden naargelang de situatie, daardoor te laat opgemerkt dat je moest uitwijken, niet meer correct kunnen reageren en daardoor een andere weggebruiker gehinderd (lees: zijn voorrang afgenomen).

Om de juiste interpretatie te kennen moet je erbij zijn natuurlijk, maar dit lijkt me een aanvaardbare uitleg.

Onthoud dat een vrachtwagen trager reageert dan een personenwagen en pas je rijstijl daaraan aan. Rijd nooit sneller dan je zelf aankan, probeer zeker niet het tempo van je personenwagen te evenaren in een vrachtwagen. Kijk minstens 200 tot 300 meter vooruit wat er gebeurt.
Anonymous schreef:Ik snap het toch niet meer... Ik heb gereden met mijn collega naast mij en hij zei me dat ik het goed deed..
Wie zegt dat jouw collega goed kan inschatten wat je al dan niet goed of verkeerd doet?
Anonymous schreef:Manoeuvres waren goed, maar iedereen hindert mij!
Je lijkt wel Calimero, zij zijn groot en ik ben klein, en dat is niet eerlijk!
Heb je de situatie al eens van de andere kant bekeken? Waarom hinderen die anderen je altijd? Wellicht heb je jezelf in de problemen gereden en schuif je de schuld op de anderen...
Anonymous schreef:Ik kom altijd vast te zitten op een kruispunt of wanneer ik van rijstrook verander, de examinators doen het er precies voor..
Wat denk je nu, dat die examinators op voorhand mensen gaan betalen om in jouw weg te rijden? Wees gerust, die hinderlijke andere waggebruikers komen vanzelf, ook na je examen...
Anonymous schreef:Ik kan rijden, ik moet gewoon de routine gewoon worden pfff
Jij vindt dat je kan rijden, maar als de examinators al 3 keer anders geoordeeld hebben is het misschien geen slecht idee om eens naar jezelf te kijken... zou je gerust op de baan komen als je weet dat bestuurders met jouw capaciteiten met een vrachtwagen op de baan zijn?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Gast

Bericht door Gast »

xantingo schreef:
Anonymous schreef:Dit stond op mijn examenuitslag als opmerking:

*5.richtingverandering--> slecht
5.1zich vergissen in bord F50BIS
5.4hinderen - belemmeren

*8.snelheid en verkeersinzicht--> onvoldoende
8.10kruispunten borden B1-17 (M9-10)

*10.defensief rijden--> onvoldoende
10.6voorrang
10.8snelheid en verkeersinzicht

Iemand die mij tips kan geven.. Ik weet niet wat dit betekent..
Lijkt me nochtans vrij duidelijk: je hebt te weinig verkeersinzicht, en hindert daardoor andere weggebruikers of brengt ze in gevaar.

Bijvoorbeeld:
F50 bis: je hebt bij het veranderen van richting geen rekening gehouden met fietsers die je wellicht voorrang moest verlenen.

B1-17: fouten tegen de voorrang van rechts (eventueel kruispunten met voorrang van rechts te snel opgereden).

defensief - snelheid - voorrang: wellicht te snel gereden naargelang de situatie, daardoor te laat opgemerkt dat je moest uitwijken, niet meer correct kunnen reageren en daardoor een andere weggebruiker gehinderd (lees: zijn voorrang afgenomen).

Om de juiste interpretatie te kennen moet je erbij zijn natuurlijk, maar dit lijkt me een aanvaardbare uitleg.

Onthoud dat een vrachtwagen trager reageert dan een personenwagen en pas je rijstijl daaraan aan. Rijd nooit sneller dan je zelf aankan, probeer zeker niet het tempo van je personenwagen te evenaren in een vrachtwagen. Kijk minstens 200 tot 300 meter vooruit wat er gebeurt.
Anonymous schreef:Ik snap het toch niet meer... Ik heb gereden met mijn collega naast mij en hij zei me dat ik het goed deed..
Wie zegt dat jouw collega goed kan inschatten wat je al dan niet goed of verkeerd doet?
Anonymous schreef:Manoeuvres waren goed, maar iedereen hindert mij!
Je lijkt wel Calimero, zij zijn groot en ik ben klein, en dat is niet eerlijk!
Heb je de situatie al eens van de andere kant bekeken? Waarom hinderen die anderen je altijd? Wellicht heb je jezelf in de problemen gereden en schuif je de schuld op de anderen...
Anonymous schreef:Ik kom altijd vast te zitten op een kruispunt of wanneer ik van rijstrook verander, de examinators doen het er precies voor..
Wat denk je nu, dat die examinators op voorhand mensen gaan betalen om in jouw weg te rijden? Wees gerust, die hinderlijke andere waggebruikers komen vanzelf, ook na je examen...
Anonymous schreef:Ik kan rijden, ik moet gewoon de routine gewoon worden pfff
Jij vindt dat je kan rijden, maar als de examinators al 3 keer anders geoordeeld hebben is het misschien geen slecht idee om eens naar jezelf te kijken... zou je gerust op de baan komen als je weet dat bestuurders met jouw capaciteiten met een vrachtwagen op de baan zijn?
Ok dankuwel, ik snap het al beter :) de vorige keer was ik te traag en stopte ik te snel, nu wou ik wat sneller rijden en geen onnodige stops maken.
Ik heb paar uur bijgenomen, het probleem is, ik doe het zo goed als foutloos in de rijschool...
Op examen ben ik altijd kei nerveus en stressie, ik geraak er gewoon geïrriteerd van op den duur :roll:
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef:Dit stond op mijn examenuitslag als opmerking:
*5.richtingverandering--> slecht
5.1zich vergissen in bord F50BIS
Afbeelding

Niet voldoende rekening gehouden met (brom)fietsers bij afslaan :?:

*8.snelheid en verkeersinzicht--> onvoldoende
8.10kruispunten borden B1-17 (M9-10)
B1 : Afbeelding
B17 : Afbeelding

M9 : Afbeelding
M10 : Afbeelding

De M9 en M10 onder deze voorrangsborden, duiden er op dat (brom)fietsers in beide richtingen op de weg / het fietspad dat je oprijdt mogen rijden.

Denkelijk niet genoeg in beide richtingen gekeken :?:


Dat bij bovenstaande (die F50bis) gaat de wenkbrouwen zwaar doen fronsen. (Zeker met de dodehoekongevallen in het achterhoofd)
*10.defensief rijden--> onvoldoende
10.6voorrang
Opnieuw voorrang ...
Iemand die mij tips kan geven.
Veel beter op de voorrang letten :!:
De regels beter leren, en beter in de praktijk omzetten.
Plaats reactie