nummerplaten verdwenen

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Guy/Hamme

nummerplaten verdwenen

Bericht door Guy/Hamme »

Dit weekend konstateerde ik dat mijn nummerplaten zowel achter als voor verdwenen waren, waarschijnlijk vandalisme door karnaval in Hamme, maar je weet uiteraard nooit.
Ik heb klacht ingediend bij de politie. Is het niet mogelijk om een nieuwe nummerplaat MET dezelfde letters en cijfers te hebben, eventueel aangevuld met duplicaatcodes(kleine letter 1)zoals in Nederland?
Het zou bv niet logisch zijn dat een nummerplaat met een bepaalde voorkeursamenstelling waarvoor je bv 600 euro betaald hebt(zoals bv JAN 007) bij diefstal niet kan vervangen worden door hetzelfde kenteken.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: nummerplaten verdwenen

Bericht door Inazuma »

Guy/Hamme schreef: Ik heb klacht ingediend bij de politie.
Zie
http://www.mobilit.fgov.be/divnl/faqnl.htm#brocerpvol
en
http://www.wegcode.be/forum/index.php/t ... 847.0.html
voor de te volgen procedure.

In het kort :
terug inschrijven (bewijs verzekering op aanvraagformulier)
+ vermelding in het vak(U1) "Inlichtingen..." : "Aanvraag tot schrapping van mijn nummerplaat nr. XYZ-123 (gestolen of verloren) en inschrijving van het voertuig onder een andere nummerplaat"
+ attest van de politie ivm diefstal bijvoegen

Is het niet mogelijk om een nieuwe nummerplaat MET dezelfde letters en cijfers te hebben, eventueel aangevuld met duplicaatcodes(kleine letter 1)zoals in Nederland?
Neen.

Gestolen nummerplaten komen om vanzelfsprekende redenen niet meer in omloop.


Het zou bv niet logisch zijn dat een nummerplaat met een bepaalde voorkeursamenstelling waarvoor je bv 600 euro betaald hebt(zoals bv JAN 007) bij diefstal niet kan vervangen worden door hetzelfde kenteken.
Navragen bij de DIV als dat het geval was, of ze die dan vervangen door een andere gepersonaliseerde plaat.[/quote]
Plaats reactie