Voorlopig rijbewijs

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
jen271
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2008, 08:21

Voorlopig rijbewijs

Bericht door jen271 »

Hallo,

eens geslaagd voor het examen theorie B, ga ik sowieso 20 uur les volgen bij een erkende rijschool.

Wat als ik, in de periode waarin ik mijn 20 uur les volg, reeds wil oefenen met de auto? (met begeleider natuurlijk) Dan moet ik sowieso eerst om een voorlopig rijbewijs met begeleider.

Wat raden jullie mij aan? Gewoon mijn uren volgen en dan mijn voorlopig rijbewijs zonder begeleider halen?
Ofwel, eerst mijn voorlopig rijbewijs met begeleider halen, mijn twintig uur les volgen, en dan mijn voorlopig rijbewijs zonder begeleider halen?

Als mijn vraag niet duidelijk is, aarzel dan niet om verduidelijking te vragen.
Ik heb het praktijkboek reeds aangekocht en vind niet meteen een antwoord op mijn vraag.

Groetjes,

Jen
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Ik zou als ik van U was zou ik

- Eerst de 20 uur praktijkles volgen
(Via de site kan je kortingsbons afprinten voor 220 rijscholen)

- Daarna een voorlopig rijbewijs aanvragen 18 maanden.
Je kan dan alleen rijden (of met een begeleider)

- Ben je na 18 maanden niet geslaagd overschakelen naar begeleider
(36 maanden)

Zie meer uitleg in het PRAKTIJKBOEK
PRAKTIJKBOEK
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Voorlopig rijbewijs

Bericht door Inazuma »

jen271 schreef: Wat als ik, in de periode waarin ik mijn 20 uur les volg, reeds wil oefenen met de auto? (met begeleider natuurlijk) Dan moet ik sowieso eerst om een voorlopig rijbewijs met begeleider.

Als je dat echt zo wil doen, dan kan dat in principe, maar een noodzaak is het niet.

Het kost je een paar pasfoto's en de kostprijs van een extra voorlopig rijbewijs, maar dat is eigenlijk verwaarloosbaar.
jen271
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2008, 08:21

Bericht door jen271 »

Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik ben gisteren voor mijn theorie geweest en dankzij jullie leermethode heb ik een 48/50 gehaald, waar ik natuurlijk heel blij om ben.
De site is een absolute aanrader en ik zal hem zeker en vast aanbevelen, want het is echt de moeite waard.

Groetjes,

Jen
Plaats reactie