Parkeren...

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Bibiken

Parkeren...

Bericht door Bibiken »

Ej!

Ik heb al eens een topic gemaakt over het achterwaarts parkeren over hoe ver je maximum mag staan van het trottoir. Ik heb al veeeeeeeeeeeeeel geoefend (en gemerkt dat het puur geluk zal zijn op het examen), maar ik sta altijd een paar cm van het trottoir. Is dit dan fout? Volgens mij kan je niet fout zijn zolang je niet op of tegen het trottoir staat. Als je er een paar cm's van staat is dit dan voldoende?

En mijn tweede vraag: Mag je, als je na het achterwaarts parkeren, je auto vooruit rijdt om op min. 1 meter van je voorganger te staan nog je stuur draaien om zo je stand nog te corrigeren. Bv. Je staat te dicht en je gaat vooruit en draait je stuur zodat je iets verder van het trottoir zal staan.

Alvast bedankt voor de antwoorden!

P.S.: Nog 9 dagen tot aan het praktijk examen! Ik breng zeker verslag uit! :P :P :P
Bibiken

Bericht door Bibiken »

Ook nog een vraagje: het bewijs van retributie.. Wat is dat juist? Is dat dan het bewijs van de betaling van wegentaks? Wij doen betalingen via internet dus is dit dan voldoende dat wij het rekeningafschrift meenemen waarop dit staat of hoe zouden wij dit dan het best doen?
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Bibiken schreef:Ook nog een vraagje: het bewijs van retributie.. Wat is dat juist? Is dat dan het bewijs van de betaling van wegentaks? Wij doen betalingen via internet dus is dit dan voldoende dat wij het rekeningafschrift meenemen waarop dit staat of hoe zouden wij dit dan het best doen?
Ik vermoed dat het gaat om het bewijs van betaling voor je examen; tenminste, dat maak ik op uit deze link.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Bart.
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 nov 2007, 17:33

Bericht door Bart. »

Beste bibiken,

Het bewijs van retributie is het bewijs van betaling van je examen. Je zal dit krijgen op het examencentrum na het afleggen van het praktijkexamen.

Bij het parkeren mag je inderdaad nog de wielen corigeren (maar niet al stilstaand draaien hé).
De beoordeling bij het parkeren hangt namelijk af van het "gezond" verstand van de examinator. Het is niet de bedoeling dat je van de eerste keer volledig correct staat. Je mag nog "enkele" malen vooruit rijden om u beter te parkeren maar probeer het toch te beperken.
Qua beoordeling mag de examinator maximum een "onvoldoende" toekennen indien het parkeren niet echt lukt. Let wel op want een tweede maal een onvoldoende oprapen resulteert wel in het niet slagen op het examen (een tweede onvoldoende kan je bijvoorbeeld krijgen voor een niet echt correct verlenen van de voorrang).

Veel succes met je praktijkexamen en hou ons op de hoogte !!
Bart.
Plaats reactie