Hulp nodig, voor mijn parkeer techniek te verbeteren. Tips?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
roopx
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 jul 2007, 23:53
Locatie: Merksem

Hulp nodig, voor mijn parkeer techniek te verbeteren. Tips?

Bericht door roopx »

Beste forumleden,

Ik ben nu al enkele maanden aan het oefenen rijden met mijn ouders. Heb natuurlijk ook al 4u rijles genomen en ze zeiden dat ik het al heel goed kon. Nu zou ik graag in Januari of Februari willen gaan voor mijn praktisch examen. Maar nu ik de laatste tijd enkel aan het oefenen ben op parkeren merk ik op dat ik op sommige plaatsen van de eerste keer reddelijk perfect sta en op andere plaatsen moet ik met mijn auto een paar keer wat manoevren voor ik juist sta. Dit is niet alleen zeer fustrerend maar ook nog eens niet goed. Want normaal moet je kunnen parkeren en van de eerste keer goed staan.

Ik zal nu eens mijn techniek uitleggen die ik gebruik en als jullie tips weten mogen jullie die altijd zeggen:

Eerst en vooral rijd ik naast de auto, dan rij ik achteruit tot dat de rugleuning van de passagier zetels gelijk staat met de achterkant van de bumper van de geparkeerde auto. Als ik daar ben draai ik alles af om in te parkeer plaats te rijden.

Daarna wanneer de rugleuning (of stijl van de wagen) gelijk staat met deze bumper heb ik mijn hoek van 45° bereikt en draai ik mijn wielen recht.

Daarna is een moment van inschatten met de zijspiegel om te zien hoe ver ik naar achter moet rijden voor ik mag afdraaien en mijzelf recht zetten.

Dit gaat soms heel goed maar andere keren ook minder goed.
De rijschool leerde mijn een andere techniek aan, hij lijkt heel hard op deze techniek. Hebben jullie misschien nog tips?

Ik heb vandaag met mijn moeder wat gereden, het was natuurlijk al pikken donker wat rijden moeilijker maakt maar normaal MOET dit geen probleem zijn en toch kon ik het niet zo super. Ik stond of te wel te ver of moet mijn eigen corrigeren. Ik vind dit echt waar super fustrerend en word er zelf een beetje kwaad van (op mijn eigen dan).

Ik hoop dat jullie mij wat kunnen helpen..

Jesse
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

De truukjes die je gebruikt hangen af van de wagen waarmee je rijdt. Je moet het zien als voorlopige hulpmiddeltjes.

Er is maar één regel: oefening baart kunst.
roopx
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 jul 2007, 23:53
Locatie: Merksem

Bericht door roopx »

Ja, daar heb gelijk in. Want met de rijschool kon ik perfect parkeren met dat kleine auto'tje maar met mijn eigen wagen wat een stagewagen (break) is lukt het wat minder..

Maar ik zal maar best blijven oefenen..
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Hulp nodig, voor mijn parkeer techniek te verbeteren. Ti

Bericht door Inazuma »

roopx schreef: Want normaal moet je kunnen parkeren en van de eerste keer goed staan.
Denk je dat iedereen altijd van de eerste keer juist staat :?:
Vergeet het maar :wink:

Ik rij ook wel eens terug uit een parkeerplaats als mijn parkeerkunstje de mist is ingegaan - gebeurt meestal als er meer dan plaats genoeg is ;)
Er tussenuit en terug beginnen.


Sommigen trekken zich er echter niets van aan en laten hun kar schots en scheef achter (erg leuk om achter te parkeren !)
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Na 30 jaar en enkele miljoenen kilometers speel ik het soms ook nog klaar om es opnieuw te moeten beginnen, dus geen paniek.

Zelfs deze profs spelen het klaar om niet altijd perfekt te staan. :wink:
Plaats reactie