Pratisch examen leren rijden

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
roopx
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 jul 2007, 23:53
Locatie: Merksem

Pratisch examen leren rijden

Bericht door roopx »

Hoi allemaal,

Ik ben nu al enkele maanden aan het leren autorijden. Het begint een klein beetje te gaan, maar ik zit toch met een paar vragen:

Parkeren, dit kan ik echt niet goed. Zijn er misschien trucjes om dit bevoorbeeld te leren?

Kan ik voor ik mijn pratisch examen doe, bevoorbeeld 2u rijles volgen en daarna direct mijn examen doen?

Mvg
Jesse
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Pratisch examen leren rijden

Bericht door Benny Stinkens »

roopx schreef:Hoi allemaal,
Parkeren, dit kan ik echt niet goed. Zijn er misschien trucjes om dit bevoorbeeld te leren?
Oefenen oefenen en nog eens oefenen.

Ik heb al veel mensen aangeraden een maneuvre in stukken te kappen d.w.z. bv: je auto gelijk zetten met de andere dan eerst uitstappen en kijken of hij daadwerkelijk ook zo staat dan terug instappen en je zelf een herkenningspunt maken in de auto (bv: klink gelijk met achterruit) zo stap voor stap je maneuvre maken en als dit eenmaal goed is kun je niet meer missen.
Kan ik voor ik mijn pratisch examen doe, bevoorbeeld 2u rijles volgen en daarna direct mijn examen doen?
Dit is geen probleem zolang je het tijdig afspreekt, zorg wel dat je zo weinig mogelijk slechte gewoontes hebt want 2 uren om dingen af te leren en dan nog misschien dingen aan te leren kan wel eens kort zijn.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie