Quad

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Prince Willliam

Quad

Bericht door Prince Willliam »

Beste,

Ik ben 15 jaar, en heb dus nog helemaal geen rijbewijs, maar ik droom er van jongs af aan al van om met een quad te kunnen rijden. Maar ik weet niet wanneer en hoe ik mij een quad kan aanschaffen; welk rijbewijs is daar voor nodig en vanaf welke leeftijd kan ik dat rijbewijs gaan halen?

En welke verschillende classes zijn er in quads; stel ik koop een “kinder quadâ€
Scarface
Berichten: 121
Lid geworden op: 21 jul 2007, 02:45

Bericht door Scarface »

Het hangt ervanaf wat je ermee wil doen. Wil je ermee op privé-terrein rijden (evt. velden), dan heb je geen rijbewijs nodig.
Om op de openbare weg te rijden heb je uiteraard wel een rijbewijs nodig, en wat voor een hangt af van de specificaties van je quad. Heeft die een cilinderinhoud van maximum 50cc en een lege massa van maximum 350 kg, dan is het een bromfiets klasse B en heb je een rijbewijs A3 nodig. Dit kan je halen vanaf je 16 jaar.
Voldoet de quad daar echter niet aan, heb je een rijbewijs B nodig (voor quads van maximum 1000 kg), en dat kan je pas halen vanaf je 18 jaar.
Tenzij de quad ingeschreven is als landbouwvoertuig, dan gelden andere voorwaarden.
Prince Willliam

Bericht door Prince Willliam »

Oke bedankt, ik denk dat ik volgend jaar eens ga kijken voor een 50cc quad :wink:
Plaats reactie