Beste
Maandag heb ik mijn praktrijkproef.
Echter weet ik niet hoe ik de bandenspanning moet nagaan, ook niet na raadplegen van het hulpboekje.
De wagen is een For Focus.
Kan iemand me meer info geven?
Bandenspanning
Gewoon het ventieltje aanwijzen Voor zover ik weet heeft een Ford Focus geen indicatie in het dashboard van de bandendruk, dus vertel je gewoon dat je aan het ventieltje kan meten welke druk er nog op je band zit.Lithium schreef:Das vreemd.
Dit vermeldt uw bovengenoemde pagina:
BANDENSPANNING
- De examinator verzoekt de kandidaat aan te tonen hoe hij zijn bandenspanning nagaat.
². En eventueel er een verhaaltje rond breien dat je de spanning best iets verhoogt voor lange, zwaarbeladen ritten enzo.Rafael schreef:Gewoon het ventieltje aanwijzen Voor zover ik weet heeft een Ford Focus geen indicatie in het dashboard van de bandendruk, dus vertel je gewoon dat je aan het ventieltje kan meten welke druk er nog op je band zit.Lithium schreef:Das vreemd.
Dit vermeldt uw bovengenoemde pagina:
BANDENSPANNING
- De examinator verzoekt de kandidaat aan te tonen hoe hij zijn bandenspanning nagaat.
Owja, en dat je in het boekje ofzo meestal wel kunt zien wat de aanbevolen spanning is.
Re: Bandenspanning
Lithium schreef: Echter weet ik niet hoe ik de bandenspanning moet nagaan, ook niet na raadplegen van het hulpboekje.
Zoals bij een fiets ...
Dopje er af en bandenspanningsmeter er op.
Meten bij koude banden (nog niet gereden of lang genoeg weer stilgestaan).
Tijdens het rijden warmen de banden op en verhoogt de druk.
Die metertjes zijn te koop in autozaken, en staan ook op de perslucht aansluitingen in benzinestations.
Die dingen worden echter almaar zeldzamer wegens de onbemande stations icm vandalisme en diefstal ... net nu er meer aandacht naar een correcte bandenspanning gaat.
Je moet geen metertje bijhebben, en men zal je ook niet vragen dat effectief uit te voeren
Enkel meten geeft altijd wat drukverlies.
Je zal de bandenspanning dus verlagen enkel door te meten ...