gebuisd

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Obey

gebuisd

Bericht door Obey »

hallo

ik heb een vraag,
mijn vriendin is vandaag voor de derde keer gegaan, en dus ook voor de derde keer gebuisd.
Na alles wat ik van haar te horen kreeg had ik toch wat vragen.
Teneerste heeft de examinator het examen stop gezet na 25min
de examinator heeft de helft van haar rijden niet beoordeeld
ook heeft hij met de begeleider (persoon van de rijschool) non stop zitten praten. Elke keer hebben ze haar gebuisd voor de meest onozele redenen zoals te veel rechts rijden, of ze kwam aan een rotonde en gaf voorrang op de bestuurders die al op de rotonde waren, ze bleef wachten omdat ze ervan uit ging dat de bestuurders de rotonde bleven volgen, maar ze sloegen in, dus ze maakten geen gebruik van hun richtingsaanwijzers, waardoor ze haar buizen vanwege te veel geaarzeld. Persoonlijk vind ik het een dikke geldklopperij en profiteren ze er eens goed van. En wie controleerd de examinator? Die doet alsof hij nooit fouten maakt. Kan men daar iets tegen doen? Uit bronnen heb ik gehoord dat men na twee keer buizen in beroep kan gaan, maar helpt dat iets? en hoe gaat het vanaf dan in zijn werk?

Mvg,
Obey
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Vraag eens aan je vriendin het document dat ze van Goca heeft gekregen. Daar staan de redenen waarom het onvoldoende was op genoteerd.

Kun je deze hieronder even noteren, dan kunnen we beter oordelen.
Obey

Bericht door Obey »

bediening voertuig: slecht
schakelen
rem- en vertragingstechniek
wegrijden tegen een helling
plaats op de openbare weg: niet beoordeeld
bochten: niet beoordeeld
kruisen en inhalen: niet beoordeeld
richtingsverandering: niet beoordeeld
voorrang: niet beoordeeld
verkeerslichten en bevelen: niet beoordeeld
snelheid en verkeersinzicht: onvoldoende
kruispunt-borden b1-17 (M9-10)
gedrag ten overstaan van: niet beoordeeld
defensief rijden: onvoldoende
voorrang
snelheid en verkeersinzicht
manouvres: niet beoordeeld
opmerkingen PE:
tussenkomst van de examinator


kwil wel nog bijzeggen dat ze in een zone 50, 30 reed, enkel omdat ze niet bekend was met de omgeving en haar snelheid aanpaste voor de voorrang van rechts straten te kunnen opmerken.
Gast

Bericht door Gast »

iemand soms nog een oordeel (om het mooi te formuleren) :D
Freddie
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge

Bericht door Freddie »

Wel, die 30 rijden in zone 50 is gewoon veel te traag.
Als ik in een onbekende omgeving kom rij ik ook trager, maar da's dan 40-45. Zeker op een examen vinden ze rap dat je te onzeker bent als je veel trager dan de toegelaten snelheid aan't rijden bent.
Zeker aan 30 in zone 50 krijg je dan een groot snelheidsverschil.

Nu, over de rest zal ik mij niet uitspreken, ik was er namelijk niet bij.
Maar zodra de examinator tussenkomt heb je het al vlaggen.
Gast

Bericht door Gast »

Ik ook net voor de 2de keer gebuisd...
dat van die geldklopperij... volledig mee eens!
Ik leer(de) rijden met mijn ouders, nu dus rijschool.

eerste keer gebuisd wegens:
te voorzichtig!
- aan kruispunt inhouden om te zien of er een auto is om voorrang van rechts te verlenen
- aan zebra gestopt voor iemand die over wou steken maar wel aan het rondkijken was (examinator: je had mogen doorrijden als ze staan te gapen :roll: )
- voet boven de koppeling (niet ingeduwd!), de uitleg: je kan moe worden zo
- en dan terecht: bocht groter nemen (dit ben ik volledig mee eens)

tweede keer gebuisd wegens:
- niet genoeg afremmen voor voorang van rechts (!!! wat is het dan ?!?)
- bij kruispunt zou ik niet kijken (deed ik dus wel, maar hij kijkt op zijn papieren)
- meneer weet niet dat de carburator ook voor de koelvloeistof dient (wees de dop van reservoir en van carburator aan en hij vroeg wat is het nu. Bij warme motor nooit carbu opendoen, weet ik, maar waarom moet je zo'n dingen weten? dient de garage toch voor ?)
- ik zou gevaarlijk rijden. Niet dat ik perfect rijd, maar als ik al gevaarlijk rijd dan is 90% van de automobilisten een krankzinnige psychopaat die een auto gecarjacked heeft...)

op dus enkele dingen na vind ik (en iedereen die me al zien rijden heeft/meegereden heeft) dat allemaal onzin

je leerd toch pas echt rijden na xx jaar ervaring en niet op een momentopname van xx minuten

volgende keer instructeur van de rijschool mee !
dan zal ik er wel doorzijn (heeft geld gekost en examinator kan geen futuliteiten aanbrengen voor een instructeur)

Groetjes !!!

PS: mag je vragen voor een examinator of is het niet logisch dat je dezelfde hebt (kan toch vergelijken)
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Hallo Gast.

Pech hé...

Mogen wij weten in welk examencentrum je geweest bent?

Op uw vraag of je de examinator mag kiezen is het antwoord NEE

Volgende keer meer succes.

PS Is het misschien mogelijk jouw belevenissen in het vorige topic (PRAKTIJKEXAMEN !!!) ook te noteren. Zo hebben anderen er in de toekomst misschien ook iets aan.
Gast

Bericht door Gast »

Hallo

Ik ben in deurne geweest.
De eerste examinator was een vriendelijke man die alles rustig en duidelijk uitlegde, die van vandaag was maar een engerd...

ik zal mijn reactie daar ook plaatsen :wink:

groetjes
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Een gast schreef:meneer weet niet dat de carburator ook voor de koelvloeistof dient
:roll:

Hoe kom je erbij dat de examinator over een carburator zou gesproken hebben? Had je misschien gedronken? :D

Het zal wel de radiator geweest zijn zeker ...
camelot

ook gebuisd na 2 pogingen

Bericht door camelot »

Anonymous schreef:Ik ook net voor de 2de keer gebuisd...
dat van die geldklopperij... volledig mee eens!
Ik leer(de) rijden met mijn ouders, nu dus rijschool.

eerste keer gebuisd wegens:
te voorzichtig!
- aan kruispunt inhouden om te zien of er een auto is om voorrang van rechts te verlenen
- aan zebra gestopt voor iemand die over wou steken maar wel aan het rondkijken was (examinator: je had mogen doorrijden als ze staan te gapen :roll: )
- voet boven de koppeling (niet ingeduwd!), de uitleg: je kan moe worden zo
- en dan terecht: bocht groter nemen (dit ben ik volledig mee eens)

tweede keer gebuisd wegens:
- niet genoeg afremmen voor voorang van rechts (!!! wat is het dan ?!?)
- bij kruispunt zou ik niet kijken (deed ik dus wel, maar hij kijkt op zijn papieren)
- meneer weet niet dat de carburator ook voor de koelvloeistof dient (wees de dop van reservoir en van carburator aan en hij vroeg wat is het nu. Bij warme motor nooit carbu opendoen, weet ik, maar waarom moet je zo'n dingen weten? dient de garage toch voor ?)
- ik zou gevaarlijk rijden. Niet dat ik perfect rijd, maar als ik al gevaarlijk rijd dan is 90% van de automobilisten een krankzinnige psychopaat die een auto gecarjacked heeft...)

op dus enkele dingen na vind ik (en iedereen die me al zien rijden heeft/meegereden heeft) dat allemaal onzin

je leerd toch pas echt rijden na xx jaar ervaring en niet op een momentopname van xx minuten

volgende keer instructeur van de rijschool mee !
dan zal ik er wel doorzijn (heeft geld gekost en examinator kan geen futuliteiten aanbrengen voor een instructeur)

Groetjes !!!

PS: mag je vragen voor een examinator of is het niet logisch dat je dezelfde hebt (kan toch vergelijken)
Vergeet dat maar van slagen met een instructeur van de rijschool; hebben we zelf ook al meegemaakt. het is volgens mij eerder zoals een loterij. Je moet maar pech hebben en iets niet gezien hebben ( zijn we mensen of zijn we robotten ? ) en je hebt het aan je been; om depressief van te worden.
Plaats reactie