Brommer klasse B op 70km/h baan

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Gast

Bericht door Gast »

ik ervaarde het bijna wekelijks dat er ofwel een nagel of stuk glas in mijn band zat, ik heb op 4 maanden tijd 2 banden kapot gereden
Bijna wekelijks: laat onze zeggen om de twee weken. Dat is op vier maanden 8 keer. En de volgende zin schrijf je op vier maanden maar twee keer.

Wat is het nu? Bijna wekelijks of om de twee maanden?
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Voor sommigen zijn alle excuses goed om met een bromfiets sneller dan 45 te rijden, voor anderen zijn alle excuses goed om met een bromfiets overal naast het fietspad te mogen rijden.
Voor nog anderen zijn alle excuses goed om die twee te combineren...

Meestal zijn dat diegenen die met hun bromfiets rijden waar het hun best uitkomt, zwalpend van het fietspad naar de rijbaan, en vooral met niemand anders rekening houden.

En als ze dan eens opgemerkt worden door een politiepatrouille, achteraf mekkeren en janken dat hun brommer afgepakt werd.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Gisteren er nog een paar tegengekomen.

Met bromfiets (en éne met passagier !) 60+ (echte) km/u op de rijbaan van een weg waar 70 km/mag ...
AnnekeFirefox
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:58

Bericht door AnnekeFirefox »

je denkt toch zeker niet dat ik iedere keer als er een nagel in mijn band zat ik een nieuwe band laat leggen , als het gat niet te groot is schooten ze er een stop in, en ik heb verschillende weken gehad dat ik een keer per week een nagel erin had en ik heb 2 banden gehad daar zatten zoveel stoppen in dat ze niet meer goed waren.
Laatst gewijzigd door AnnekeFirefox op 26 jun 2008, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Pegasus-4 Life
AnnekeFirefox
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:58

Bericht door AnnekeFirefox »

ik denk dat jij nooit met een scooter gereden hebt want ik vind u maar iemand die alles lichtjes door kijkt (Xantigo) volgens mij bent u iemand die in de bebouwde kom achter scooters rijd en als ze niet sneller als 45 gaan u ook ligt te claxoneren als een halve zool dat ze moeten op zouten, ben ik verkeerd ??? want dit is ook een vooroordeel wat u mij naar de kop gooit en ik kan u verzekeren dat als ik mijn scooter terugheb dat hij dan direct word afgesteld, maar misschien vergelijkt u mij met hoe u vroeger zelf was ? dan begrijp ik wel dat u altijd zo gefrustreerd antwoord, want u heeft me op deze site nog nooit geen fatsoenlijk antwoordt gegeven, het zal wel in u aard liggen om scooterbestuurders uit te jouwen :evil:
omdat ze in u ogen toch maar krapuul op 2 wielen zijn, en u denkt dat dit een smoes is wat ik vertel van die nagels ? bel maar eens 011/ 54 41 14 is zaak waar ik altijd mijn band laat plakken misschien dat u me dan geloofd ?????? en nu in de zomerperiode rijd ik braaf op het fietspad,als jullie een opgefokte bromfiets zien rijden en jullie zitten gezellig op het terras een pint te drinken, word het het gespreksonderwerp van de dag en komt er een halfuur later een persoon langs gereden, een jong gastje die normaal rijd zeggen jullie (ALWEER ZON OPGEFOKTE SCOOTER MET EEN SNOTBEL) of ben ik verkeerd ?? laat het me gerust weten want als ik ergens niet tegen kan is het tegen vooroordelen, en als scooter bestuurder word je constant hiermee geconfronteerd :x en dat van dat huilen en jammeren bij de politie ik denk als jij op preventieve controle bent geweest omdat je scooter je dierbaar is, en hij is dan in orde qua snelheid, en 5 maanden later houden ze je aan en denk je dat je in orde bent, wordt dan daar het tegendeel bewezen, daar ga je van janken, van die rollen die niet kloppen, en ik weet wat jij nu denkt 5 maanden genoeg tijd om hem op te fokken, nee dus daar houd ik me niet mee bezig ,een vriend van me is doodgereden op een scooter die in orde was, door allicht een autobestuurder gelijk jij, een auto die achter hem reed in de bebouwde kom vond het nodig om hem toch voorbij te steken maar er kwam een vrachtwagen in tegengestelde richting dus wat doet de idioot in de auto rijd hem van de weg af nek over ,moet ik hier nu ook zeiken over auto's ???? nee want daar zitten ook goede bestuurders tussen ! DUS SPAAR JE VOOROORDELEN!! :evil: :evil: :evil: :evil:
en ik heb ook mijn voorlopig rijbewijs en ik zie ook als ik met de auto rijd dat er idioten rondrijden met hen auto of scooter, maar daarom duw ik ze niet in hetzelfde vakje!
Pegasus-4 Life
Gast

Bericht door Gast »

want als ik ergens niet tegen kan is het tegen vooroordelen
Heb jij echt niets zelfkennis.
Je bericht staat vol vooroordelen :lol: :lol: :lol:

volgens mij bent u iemand die in de bebouwde kom achter scooters rijd en als ze niet sneller als 45 gaan u ook ligt te claxoneren als een halve zool dat ze moeten op zouten
als jullie een opgefokte bromfiets zien rijden en jullie zitten gezellig op het terras een pint te drinken, word het het gespreksonderwerp van de dag
het zal wel in u aard liggen om scooterbestuurders uit te jouwen
enz enz...
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

@ gast,

Zonder (nick)naam meedoen aan dit gesprek zien we niet graag :cry:

@ de rest,

Kalm blijven is de boodschap :wink:

De feiten zijn nu eenmaal dat je mensen hebt die alle reden goed vinden om het fietspad niet te gebruiken of sneller te rijden dan de wet toestaat.

Er zijn ook mensen die het wel goed voorhebben waaronder ook scooterbestuurders.

Het is hier de bedoeling om uit te leggen wat wel en wat niet mag, wat ervan gedacht of mee gedaan wordt doet er dus niet veel toe.

Ik vraag dan ook om op te houden met kibbelen anders zal ik deze topic sluiten.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
AnnekeFirefox
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:58

Bericht door AnnekeFirefox »

sorry benny maar ik vind het jammer dat er altijd mensen zijn met vooroordelen, ik stel een vraag en krijg constant van hem een belabberd antwoordt terug..... en ik heb er zelf ook voor oordelen in maar ik durf wel erbij te zeggen" zeg me als ik verkeerd ben"
ik heb voortaan liever een fatsoenlijk antwoord terug
Pegasus-4 Life
AnnekeFirefox
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:58

Bericht door AnnekeFirefox »

je moet niet alleen naar mijn gesprek kijken maar ook naar dat van hem, ik durf er wel bij zeggen dat hij me mag verbeteren als ik fout ben, maar aan zijn manier van reageren op mijn vragen heb ik een vermoeden dat het zo wel is...
Pegasus-4 Life
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Mijn laatste toevoeging aan dit topic; Als je dan toch zo vaak plat rijdt, denk ik dat je best eens contact opneemt met de gemeente, dat ze dat eens vaker controleren en opruimen. Eventueel kan je een alternatieve route zoeken, die veiliger is voor jezelf, en voor de andere bestuurders, want zomaar op de rijbaan rijden is ten sterkste af te raden. (70km/u vs 45km/u)
AnnekeFirefox
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:58

Bericht door AnnekeFirefox »

denk niet dat ze dat zomaar voor een iemand doen, kost hun ook geld zie je ik kan ook langs het kanaal rijden maar dat is te gevaarlijk in de winter, glad en ook het donker geen straatverlichting :(
Pegasus-4 Life
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

bel maar eens 011/ 54 41 14
Dat heb ik dus gedaan.

De hersteller zegt dat er inderdaad in de buurt van Overpelt fabriek een stuk weg is waar nogal regelmatig een platte band gereden wordt.

Dus in verband met dat, ga je terecht eens bij het gemeentebestuur klagen, want zij zijn verantwoordelijk i.v.m. de staat van de weg. Neem als bewijs dan maar een aantal rekeningen van bandherstellingen mee.

De hersteller zegt ook dat hij niet zou weten wie om de twee weken bij hem staat met een lekke scooterband. Als dat zou zijn, zou het hem toch wel opgevallen zijn, volgens hem.
AnnekeFirefox
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:58

Bericht door AnnekeFirefox »

je hebt mijn naam natuurlijk niet gezegd als je Ann-Marie Dokter zegt zal hij het wel weten, en ik rijd niet over overpelt fabriek om naar school te rijden,
by the way ben daar al bijna niet meer geweest met kapotte band sinds maart, april dus probeer nog eens als je denkt dat ik zever 011 54 41 14
nu moet je me ook een plezier doen en bellen, en mijn naam zeggen
Pegasus-4 Life
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

OK, het is goed zo.

Wat moet je onthouden:

1. Snelheid van een klasse B is maximaal 45 km/uur.
2. Op plaatsen waar de maximaal toegelaten snelheid hoger is dan 50 km/uur moet je op het fietspad rijden.
3. Als het fietspad in slechte staat is, door het feit dat er voortdurend nagels liggen, dan ga je best klagen bij de politie en je neemt je herstellingsrekeningen mee als bewijs.

Voor de rest hoop ik dat de rechter je scooter weldra zal teruggeven en dat je geen te hoge boete krijgt.
Laatst gewijzigd door GRO op 26 jun 2008, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
AnnekeFirefox
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:58

Bericht door AnnekeFirefox »

sorry dat ik soms zo furieus reageer, maar ik kan er niet tegen als iemand zo droog redeneerd en mensen in vakjes steekt


grtz tot schrijfs
Pegasus-4 Life
Plaats reactie