spiegels tijdens parkeren

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
N.

spiegels tijdens parkeren

Bericht door N. »

Mag je je spiegels zo draaien dat je de borduur kan zien?
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Je moet de spiegel zo draaien dat je kunt zien wat je wilt zien en moet zien.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

En voor je examens moet je je spiegels instellen. Niet tijdens je examen :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
N.

Bericht door N. »

het mag dus niet, veronderstel ik 8)
mijn vriend had dit namelijk wél zo gedaan tijdens zijn examen (oud systeem), vor hij ging parkere de spiegels omlaag draaien... hij was geslaagd
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Ik denk niet als je tijdens het uivoeren van een manoeuvre de spiegels iets anders draait om nog beter een obstakel te kunnen zien, dat men daar iets kan tegen hebben.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

@ N

Je schrijft toch zelf voor het parkeren en niet tijdens :?:
vor hij ging parkere de spiegels omlaag draaien... hij was geslaagd
Eugeen schreef
Ik denk niet als je tijdens het uivoeren van een manoeuvre de spiegels iets anders draait om nog beter een obstakel te kunnen zien, dat men daar iets kan tegen hebben.
Er wordt je gevraagt om je zetel naar achter te zetten en je spiegels te ontregelen en daarna alles opnieuw in te stellen.

stel dat je dit gedaan hebt en je gaat daarna tijdens het keren of parkeren nog eens aan je spiegels prutsen dan geef je toch zelf aan dat je het toen je het moest doen niet goed gedaan hebt :wink:

Vergeet ook niet dat je manoeuvre zo soepel mogelijk en binnen de tijd moet gebeuren, dus halverwege nog even spiegels bijstellen is niet aan te raden.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Scarzz

Bericht door Scarzz »

mijn rijschoolinstructeur zei dat je idd je spiegels e nstoel moet ontregelen en dan weer eens op jouw maat zetten
En dat is dan voor het hele examen
Hij zei me dat ik het niet mag veranderen voor het parkeren.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Het zou toch maar erg zijn als je later, telkens je gaat parkeren, eerst je spiegels anders moet afstellen.

Vroeger was het examen veel moeilijker op het vlak van maneuvers. Wie in het huidig lachertje niet slaagt, kan maar beter met een kruiwagen of een kinderwagen op stap gaan.
Scarface

Bericht door Scarface »

Jozef schreef:Het zou toch maar erg zijn als je later, telkens je gaat parkeren, eerst je spiegels anders moet afstellen.

Vroeger was het examen veel moeilijker op het vlak van maneuvers. Wie in het huidig lachertje niet slaagt, kan maar beter met een kruiwagen of een kinderwagen op stap gaan.
Zou je zo eens wat voorbeelden kunnen geven? Mijn vader heeft vroeger o.a. nog achteruit moeten rijden met zijn banden tussen twee evenwijdige lijnen.
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Scarface schreef:Zou je zo eens wat voorbeelden kunnen geven? Mijn vader heeft vroeger o.a. nog achteruit moeten rijden met zijn banden tussen twee evenwijdige lijnen.
Het examen van vroeger, dat ik me nog herinner:
- Achteruit tussen een rij paaltjes
- Parkeren in een garage
- Keren in een straat
- Parkeren tussen 2 auto's

Het examen daarna, dat ik nog heb afgelegd:
- Achteruit tussen een rij paaltjes
- Keren in een straat
- Parkeren tussen 2 auto's

Het examen nu:
- Keren in een straat
- Parkeren achter een auto

Je merkt duidelijk dat het nu echt wel érg simpel is om te slagen op die "manouvres", ik durf het niet eens een "manouvre" te noemen...
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Jozef schreef:Het zou toch maar erg zijn als je later, telkens je gaat parkeren, eerst je spiegels anders moet afstellen.
Lap :oops:

Ik zie dus zo goed als niks van de trottoirrand met mijn rechter spiegel normaal ingesteld.
Dus gaat die naar beneden als ik rechts achteruit inparkeer op smalle parkeerplaatsen (en zo zijn er hier veel) of langs een bocht in de straat.

De kar is van carrosserie ook aan de brede kant, dus niet te ver van de rand gaan staan is de boodschap.
Maar ik wil ook mijn velgjes niet om zeep helpen tegen de trottoirrand ...
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Inazuma schreef:Ik zie dus zo goed als niks van de trottoirrand met mijn rechter spiegel normaal ingesteld.
Zet dan je stoel wat hoger hé ... :mrgreen:

Die trottoirrand naast mijn wagen interesseert mij eigenlijk niet. Ik zorg ervoor dat ik er zeker niet tegenaan rijdt. En als ik dan nog wat te ver van de trottoirrand sta, dan merk ik dat wel aan de stoeprand vóór mijn wagen. Terwijl je rijdt kijk je toch ook niet naar de stoeprand vlak naast de wagen om te zien of je wel voldoende rechts houdt.
Plaats reactie